OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medborgarförvaltningen i Värnamo består av Socialtjänst/IFO, Integrationsverksamhet, Arbetsmarknadsåtgärder, Fritidsgårdar och Föreningsservice. Majoriteten av personalen inom Medborgarförvaltningen är socionomer och beteendevetare med inriktning på medborgaren och familjen, med barnet/ungdomen i centrum. I förvaltningen finns ca 140 medarbetare.
Värnamo kommun har 33000 invånare, varav drygt 20 % är födda i utlandet eller har föräldrar som är utrikes födda.
I senaste ratingen av "Här är bäst att bo" i tidningen FOKUS placerade sig kommunen på 17 plats av 290 kommuner. Undersökningen grundade sig på 43 underlagsvariabler. Värnamo är starkast i variabelgrupperna "Att vara ung" och "Att arbeta i ".
Du kommer i huvudsak att arbeta i Medborgarförvaltningens reception och ta emot personliga besök men även förfrågningar via telefon. I arbetsuppgifterna ingår även att utföra administrativa arbetsuppgifter, beställning av kontorsmateriell samt service mot allmänheten och den egna organisationen.
Arbetet kräver att du är serviceinriktad, har en mycket god förmåga i bemötandet av medborgare som vänder sig till socialtjänsten. Du kan hantera stressfyllda situationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet innefattande samarbetsförmåga samt förmåga till flexibelt och serviceinriktat arbetssätt. Goda kunskaper inom Officepaketet samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.