OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm Skohus invigdes den 14 februari 2009 och är en helt ny mötesplats för leverantörer och inköpare av skor, väskor och accessoarer.Skohuset är öppet året runt och ligger i Nacka Strand strax utanför centrala Stockholm.I februari i år har Stockholm Skohus fått ytterligare en våning där ännu fler leverantörer flyttat in.Stockholm Skohus drivs av branschorganisationen Agenturföretagen.Agenturföretagen och Stockholms Skohus står för en entreprenöriell och samverkansorienterad företagskultur där olika aktörer tillsammans driver och utvecklar sin verksamhet.Till en miljö präglad av personlighet och flexibilitet söker vi nu en receptionist/assistent för att förstärka teamet i Nacka Strand. Arbetsbeskrivning: Rollen som receptionist/assistent på Stockholm Skohus är bred och varierad.Basen i arbetet är att bemanna receptionen, ta emot kunder och besökare och vara ansiktet utåt för Agenturföretagen.Du tar ansvar för att servicenivån och kvaliteten gentemot våra partners och medlemmar håller en hög nivå. Utöver receptionsuppgifterna kommer du även att bli inblandad i en rad andra områden såsom medlemsservice, administration av diverse marknadsmaterial, uppdatering av hemsida och register samt delaktighet i projektledning av events, mässor och utställningar. Arbetets omfattning: Detta är en rekrytering där du blir direkt anställd av Agenturföretagen.Tjänsten är på heltid, tills vidare.Arbetstider är kontorstider men med stora variationer beroende på säsong.Under februari och augusti månad som är mässintensiva krävs en hög närvaro och flexibilitet medan det är lugnare i andra perioder.Helgjobb förekommer ett par gånger per säsong. Utvecklingsmöjligheter: Stockholms Skohus står inför expansion och utbyggnad under året vilket du kommer att bli delaktig i att projektassistera.I takt med att du lär dig verksamheten kommer det ges möjlighet att driva ansvarsområden självständigt med möjlighet att själv påverka och forma ditt uppdrag. Kompetenskrav: Vi söker dig med erfarenhet av en bred roll och varierande arbetsuppgifter med betoning på service, gärna som receptionist eller kontorsansvarig.Klart meriterande är om du har någon form av erfarenhet som entreprenör, kanske har du drivit eget eller varit del av ett familjeföretag. Du har god datavana, administrativ fallenhet och förmåga att kombinera kundkontakt med dina övriga uppgifter.Du talar och skriver på både svenska och engelska och har fallenhet för att formulera dig i skrift. Är du dessutom modeintresserad med känsla för färg och form och ideer för hur kontoret kan utvecklas kan du mycket väl vara den vi söker!Personliga egenskaper: För att trivas och bli framgångsrik i rollen tror vi att du är en självgående problemlösare som inte är rädd för att hugga i där det krävs.Kulturen inom teamet präglas av prestigelöshet och samarbete, värderingar vi hoppas att du delar.Service är ett ledord för dig och du står för ett kreativt tankesätt med flexibilitet och öppenhet för olika situationer.Slutligen är det viktigt att du är en positiv och rolig kollega som också kan vårda relationer på ett avslappnat men professionellt vis. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.