OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandvik Coromant erbjuder en miljö där dina idéer uppmuntras och där du har stora möjligheter till utveckling. Vi söker personer med ambitioner som vill bredda sina erfarenheter och utvecklas i sin profession. Har du färdigheterna så ger vi dig verktygen att använda dem.
I september 2014 öppnar vi upp morgondagens mötesplats för teknik och innovation på Sandvik Coromant i Sandviken. Nu söker vi en Receptionist/Conference Host till vårt nya center med placering på avdelningen Visit Sandvik Coromant.
Arbetsuppgifter
Som Receptionist/Conference Host ingår du i teamet på vår besöksavdelning Visit Sandvik Coromant. Tjänsten innebär att du roterar mellan arbetsuppgifterna och de innefattar att:
- utföra traditionellt servicearbete i reception såsom att t ex checka in och ut besökare, boka konferensrum, ta emot gäster både frontdesk och via telefon med mera.
- ansvara för upprätthållande av konferensservice, teknik och möblering.
- delta i planering och upplägg av våra besök och event samt bokning av hotell, restauranger, aktiviteter, transporter, guider etc.
- ansvara för administrationen när det gäller mindre grupper.
- vara med under våra besök, som värd/värdinna.
Din profil
Vi söker dig med lägst en utbildning på gymnasienivå inom relevant område och några års erfarenhet av hotell/konferens, rese- eller turism branschen, gärna internationellt. Det är också bra med tidigare erfarenhet från Sandvik. Kunskaper inom Officepaketet och ekonomisk uppföljning är ett krav och erfarenhet av Axaco Event Management System och Creston-RoomView är meriterande. För tjänsten behöver du goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och i skrift, kunskaper i ytterligare språk är meriterande.
Som person är du strukturerad och målinriktad med en stor portion ödmjukhet, och du genomför ditt arbete med stor passion, energi, personlighet och professionalism. Du kan leverera service utöver det vanliga och trivs med att arbeta i ett högt tempo tillsammans med andra i en stimulerande och internationell miljö. Du är bra på att planera, prioritera och ta beslut samtidigt som du ser helheten men även de små detaljerna som ger kunden det lilla extra vid bemötandet. Många av våra beställningar kan komma med kort varsel och det blir ofta sena förändringar i upplägget, vilket innebär att du behöver vara flexibel och stresstålig. Då du har många kontakter, både internt och externt, behöver du ha en god kommunikativ förmåga och kunna förmedla information på ett bra sätt.
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Michael Ings, rekryterare, 026-26 03 10
Fackliga kontaktpersoner
Mats Scherman, Akademikerföreningen, 070-276 86 26
Jessica Bergström, Unionen, 076-805 66 87
Välkommen med din ansökan senast 2014-07-31. Läs mer om Sandvik och ansök via www.sandvik.se/karriar, jobb-id: 332196.
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.