OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brogren Industries AB har sina rötter i den svenska verkstadsindustrin sedan 1965, då som LB:s Mekaniska Verkstad. Idag har företaget utvecklats till ett mer komplett teknikföretag, fortfarande med produktion av avancerade detaljer men även ett mer långsiktigt arbete med sina kunder där uppstyrning av processer samt kvalitetssäkring är några viktiga faktorer. Företaget finns representerat på marknaden inom sina tre affärsområden Aerospace, Gas Turbine och Parts.
Idag söker vi en:
Receptionist/ekonomiassistent
Vi söker en serviceinriktad person som skall ta hand om vår reception och telefonväxel samt vara kund- och leverantörskontraansvarig. Som kund- och leverantörsreskontraansvarig har du yttersta ansvaret för att ankomstregistrera samtliga leverantörsfakturor, uppföljning av attester samt slutbokföring. Du ansvarar även för fakturering och påminnelser till våra kunder, du har mycket kontakt både internt och externt med kunder och leverantörer. Det är av stor vikt att du har förståelse för hela ekonomiprocessen.
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial påbyggnadsutbildning med minimum 2 års-erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra.
Du är en positiv och social person som sätter stort engagemang i ditt arbete. Du är noggrann och ordningsam och är van att arbete under eget ansvar. Du tycker om att ha mycket kontaktet internt samt med kunder och leverantörer. Din engelska är mycket god och det är meriterande om du har arbetat i Monitor. Har du dessutom arbetat med löner i Hogia är detta ett plus.
Tjänsten kräver hög närvaro.
Du söker tjänsten via lena.linde@brogrenindustries.com. Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi gärna ser att vi får din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lena Linde mellan kl. 10.00-15.00 måndag, onsdag och torsdag på
tel.0303-33 37 49.