OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsbeskrivning
Vid avdelningen för Extern service finns en myndighetsgemensam Receptionsenhet för polisens receptioner i länet som har i uppdrag att ge service till medborgarna. Tillgänglighet, bemötande och kvalitet är ledord för verksamheterna inom Extern Service.
Polismyndigheten i Norrbotten består av cirka 580 medarbetare fördelat på tre avdelningar för verksamhetsområdena Brottsförebyggande, Brottsutredning och Extern service samt en myndighetsgemensam enhet för Verksamhetsstöd och en enhet för Kriminalunderrättelsetjänst
Arbetsuppgifter
Som administratör i receptionen kommer du att arbeta med besök, besvara telefonsamtal och vara allmänt behjälplig till allmänheten. Arbetsuppgifterna består bland annat av handläggning av hittegods, ta emot vapenärenden och tillståndsärenden, ta upp förlustanmälningar, handlägga passärenden samt utföra kassaredovisning/bokföring.
Utbildning/Erfarenhet
Vårt krav är att du har:
- utbildning på lägst gymnasienivå med inriktning mot ekonomi och/eller administration
- kunskap och erfarenhet att arbeta med redovisning och bokföring
- har erfarenhet av arbete i kundtjänst, -mottagning eller annat serviceinriktat arbete där du fungerat som "spindel i nätet"
- god förmåga och erfarenhet av att förmedla information, vägleda och hjälpa kunder
- dokumenterad erfarenhet av arbete med data- och datasystem
- god kunskaper i svenska och engelska språket, både i tal och skrift
Andra språkkunskaper är meriterande.
Som person är har du god samarbetsförmåga och ett utpräglat ordningssinne. Du har god social kompetens, är flexibel och kan arbeta strukturerat även under stressade förhållanden. Du är serviceinriktad och har god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du har ett noggrant och kvalitetsmedvetet arbetssätt. Du har god datavana då du kommer att arbeta i flertalet datasystem