Receptionister, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som receptionist innebär att du är Skatteverkets ansikte utåt och den första både externa och interna besökare möter. Förutom sedvanliga receptionistsysslor fungerar du också som sambandscentral för både gäster och personal där du bland annat har hand om diverse beställningar och är behjälplig med utrustning och rumsbokningar. I arbetet förekommer även telefonhantering och posthantering. I detta arbete är det viktigt att du tycker om att ha direkta kontakter med människor, känner dig trygg i dig själv och kan ge ett vänligt bemötande under ibland stressiga förhållanden, likväl som att du kan ta egna initiativ till rimlig sysselsättning när det är mindre att göra. Du är alert på din omgivning och har ett naturligt säkerhetstänk. Arbetstiden är schemalagd mellan klockan 07:45-16.15.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en fullständig gymnasial avslutad utbildning
• har flerårig, aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• är svensk medborgare
• har goda datorkunskaper
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift
• är flexibel och har en god initiativförmåga och vana att kunna se vad som behöver göras
• är social kompetent och kan bemöta kunder samt medarbetare på ett professionellt och serviceinriktat sätt
• tycker om att arbeta i ett högt tempo och kan ha flera parallella uppgifter på gång samtidigt
• har ett utvecklat säkerhetstänk och agerar ansvarsfullt, strukturerat och är självgående

Det är meriterande om du har relevant och aktuell arbetslivserfarenhet från en statlig myndighet eller en annan större organisation/företag.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Test kan komma att användas som ett led i rekryteringsarbetet.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningarna gäller två vikariat som sträcker sig fram till 2018-06-30. 

Välkommen med din ansökan till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 29 augusti 2017

Liknande jobb


22 november 2024