Receptionister till Campus Södermalm och Campus Vasastan

Receptionister till Campus Södermalm och Campus Vasastan

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia drivs av människor som arbetar för att skapa ett bättre och mer hållbart samhälle, med utbildning och lärande som grund. Vår vision är att leda utvecklingen av framtidens utbildning och tillsammans rustar vi våra barn, elever och vuxenstuderande med kunskaper och bildning samtidigt som vi ger dem förutsättningar att kunna forma sin egen framtid. Vi är övertygade om att utbildning kan skapa förändring på riktigt, både för enskilda individer och för hela samhällen - vi kallar det ”Change through Education”.

Nu söker vi receptionister till våra två nya campusenheter i Stockholm!

Vill du vara med på vår nya, spännande satsning för Stockholms gymnasieelever? Vi bygger två moderna gymnasiecampus, ett på Södermalm och ett i Vasastan.

Campus Södermalm kommer att ha plats för 2400 elever från gymnasieskolorna Klara Södra, LBS Kreativa Gymnasiet Södra, ProCivitas Stockholm och Internationella Hotell- och Restaurangskolan, skolor som idag finns i olika delar av Stockholm. Campus Södermalm kommer att ligga i en nyrenoverad skolfastighet på Tullgårdsgatan 12 i centrala Stockholm.

Läs mer om Campus Södermalm här!

Campus Vasastan kommer att ha plats för totalt 1800 elever från gymnasieskolorna Sjölins Vasastan, Klara Norra och Klara Västra samt Drottning Blankas Gymnasium Kungsholmen, skolor som idag finns i olika delar av Stockholm. Campus Vasastan kommer att ligga i en nyrenoverad skolfastighet på Karlbergsvägen 77 i centrala Stockholm.

Läs mer om Campus Vasastan här!

Båda campus öppnar i augusti 2022.

Vi söker nu receptionist! Du kommer vara en del av campusstaben och rapporterar direkt till Campuschef. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara ansiktet utåt. Du skall ge service till elever, personal och besökare, samt diverse uppgifter inom administrationen. Du stöttar med administrativa rutiner, intern kommunikation till elever och personal, arbetar med planering och genomförande av trivselskapande aktiviteter.

Du sköter receptionen genom att bland annat

• ta emot besökare
• ansvara för nyckelhantering
• svara i telefon
• posthantering och leveranser
• enklare IT-frågor

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta med ungdomar. Du har en god förmåga att bygga relationer är en positiv förebild för skolornas elever.

Du är serviceinriktad och mångsidig och kan på ett välkomnande sätt bemanna campus reception. Du är van att hantera varierande arbetsuppgifter med periodvis högt arbetstempo, och har förståelse för att uppstarten av en termin kräver flexibilitet, tålamod och ett stort mått problemlösning.

Du är lösningsfokuserad och kan på ett professionellt och insiktsfullt sätt möta människor från olika kulturer. Din kommunikationsförmåga är mycket god.

Du har god IT-kunskap och lätt för att använda diverse digitala system och IT-verktyg.

Du har gymnasiekompetens och vi ser gärna att du har gått en utbildning inom service- och bemötande, fritidsledare eller administration.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och omfattar inget personalansvar. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Du rapporterar till campuschef.

Om du erbjuds anställning hos oss kommer du att få visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. Beställ utdrag i god tid då det tar upp till två veckor att få hem dokumentet.

Ansök

Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 22a mars. Vid frågor kring tjänsten, kontakta Christian Erenrot på 076-113 66 18 eller christian.erenrot@academedia.se.

Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia Support
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 22 mars 2022

Liknande jobb


Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024