Receptionister till Skellefteå för semestervikariat

Receptionister till Skellefteå för semestervikariat

Arbetsbeskrivning

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 35 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Polisregion Nord har drygt 2000 anställda och omfattar Sveriges fyra nordligaste län. Polisregionen är indelad i fyra polisområden, Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland samt fyra regionala enheter, Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten eller Regionkansliet. Verksamheten är omfattande och innefattar en stor bredd av arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Polisområde Västerbotten har verksamhet i hela Västerbottens län fördelat på tre lokalpolisområden, en utredningssektion samt ett polisområdeskansli.

Vi söker nu administratörer för sommarvikariat, 8-10 veckor under sommarperioden inom receptionsarbete, anmälningsupptagning och godshantering med placering i Skellefteå.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör i receptionen är du Polismyndighetens ansikte utåt. Du kommer att arbeta i direktkontakt med våra besökare via besök, telefon och mejl. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att handlägga passansökningar, ansökningar om nationellt ID-kort samt i receptionen övrigt förekommande arbetsuppgifter. Vidare kan du också komma att vara behjälplig med arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet såsom handläggning av hittegods, beslag och anmälningsmottagning.

En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska interna utbildningen som du får inledningsvis. Utbildningen kan komma att ske på annan ort eller digitalt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• Arbetslivserfarenhet inom service och administration liknande receptionsarbete med många externa direktkontakter i form av personliga möten
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system

Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av servicearbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods och Durtvå
• Har B-körkort
• Är polisstuderande
• Är studerande vid juristprogrammet

Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:
• att kunna arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
• ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
• en god samarbetsförmåga
• social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Facklig företrädare
SEKO polisen, ST region Nord, SACO-S region Nord, Polisförbundet region Nord. Samtliga nås via polisens växel 11414.

Övrig information
Anställningen
• Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som administratör under 8-10 veckor under perioden juni-augusti, anställningstidens längd, start- och sluttid kan variera.
• Arbetsort: Skellefteå
• Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid enligt kollektivavtalet ASA/Polis, 40 tim/v måndag fredag.
•Funktion: Administratör Reception

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.

Hur du ansöker
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17 januari 2022. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering . Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämpligt att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR Konsult.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten
  • 2 platser
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2022
  • Ansök senast: 17 januari 2022

Postadress

Polhemsgatan 30
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Gymvärd på Fitness24Seven

Gymvärd på Fitness24Seven

21 november 2024

Trevlig receptionist, Praktikertjänst Rehab Hallunda

Trevlig receptionist, Praktikertjänst Rehab Hallunda

21 november 2024