Receptionister till Start Stockholm

Receptionister till Start Stockholm

Arbetsbeskrivning

Start Stockholm är en samhällsviktig organisation som arbetar med att fördela skolplatser till nyanlända barn i skolåldern. På grund av ökat tryck med anledning av kriget i Ukraina söker de nu tre stycken receptionister till deras kontor på Södermalm för ett uppdrag på 6 månader. Vill du kliva in i en viktig roll där du får möjlighet att hjälpa familjer som drabbats av kriget - då är detta rätt roll för dig! Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
START Stockholm är en enhet under utbildningsförvaltningen som arbetar med att fördela skolplatser till nyanlända till Sverige. Som receptionist på START Stockholm är du deras ansikte utåt och den första kontakten familjerna möter när de besöker deras kontor. De söker nu tre stycken receptionister att förstärka deras team i 6 månaders tid.

Detta är konsultuppdrag via oss på Academic Work. På Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som receptionist kommer du:


* Ta emot besökare
* Svara i växeln
* Ta emot leveranser
* Övriga administrativa arbetsuppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en gymnasieexamen, det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom ett relevant område för tjänsten.
- Har erfarenhet av serviceinriktade arbeten, det är meriterande med erfarenhet av receptionisarbete eller kundtjänst.
- Goda IT-kunskaper, framförallt i Microsoft outlook.
- Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, skriftligt som muntligt. Om du behärskar fler språk är det meriterande, gärna ukrainska och/eller ryska.

Det är också meriterande om du har erfarenhet av att jobba i en mångkulturell arbetsmiljö och/eller arbete med nyanlända samt om du har arbetat på en svensk myndighet.

Till denna roll krävs det att du uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret. Vi ser att du beställer det i samband med din ansökan eftersom start är omgående!

Beställning sker här

Som person ser vi att du är serviceinriktad, lösningsorienterad, kommunikativ och strukturerad. Du gillar att hålla ordning på saker och ting och är noggrann. Du tar egna initiativ inom ditt arbetsrområde och du är van att prioritera bland uppgifter. Därutöver krävs förmåga att vara strukturerad för att hantera inkommande samtal och besökare. Arbetet ställer stora krav på flexibilitet och förmåga att ta eget ansvar för att leverera enligt överrenskommelse. Du är professionell och resultatorienterad i din yrkesroll. Arbetet innehåller många personkontakter, och det är därför viktigt att du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga.

#

#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid i 6 månader
* Placering: Hornstull


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2022
  • Ansök senast: 19 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 augusti 2024

Receptionist, Kåge hälsocentral

Receptionist, Kåge hälsocentral

23 augusti 2024