OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisregion Nord omfattar de fyra nordligaste länen i Sverige, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden.
Polisområde Västernorrland består av tre lokalpolisområden, en utredningssektion, ett kansli samt en insatsgrupp. Polisområdet har cirka 400 medarbetare och har verksamhet i sammanlagt sju kommuner.
Lokalpolisområde Medelpad behöver nu anställa sommarvikarier, administratörer reception, under sommaren 2022.
ARBETSUPPGIFTER
Under sommaren kommer vi att anställa vikarier med 2 olika ansvarsfördelningar. Reception samt anmälningsmottagningen
Reception: I reception blir du myndighetens ansikte utåt och vi söker dig som har intresse av att ge service och vara behjälplig mot medborgare och medarbetare i olika frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att handlägga passansökningar, ansökningar om nationellt ID-kort samt i receptionen övrigt förekommande arbetsuppgifter. En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska RES-utbildningen. Utbildning för att lära dig att hantera pass/id-ansökningar (RES-utbildning) kan komma att ske digitalt eller på annan ort.
Anmälningsmottagning: Här jobbar du med att ta emot anmälningar från allmänheten. Det kan röra sig om till exempel brottsanmälningar samt förlustanmälningar och dessa tas emot både direkt genom fysiska besök samt genom telefon samt email. Även här bör man vara beredd att genomföra RES- grundutbildningen då man kan komma att stötta upp i receptionen när detta behövs.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet inom service och administrationsliknande receptionsarbete med många externa direktkontakter i form av personliga möten
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• B- körkort
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
• Har vana av att hantera juridiska dokument
• Behärskar ytterligare språk än svenska och engelska
Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:
• att kunna arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
• ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
• en god samarbetsförmåga
• social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Facklig företrädare :
SEKO polisen, ST region Nord, Polisförbundet region Nord, SACO-S region Nord, samtliga nås via Polisens växel 114
Övrig information:
Anställningsform: tidsbegränsad anställning under perioden juni-augusti, anställningstidens längd, start- och sluttid kan variera
Arbetsort: Sundsvall
Arbetstid: Flextid. Arbetstiden är dagtid måndag-fredag, viss tjänstgöring annan tid kan förekomma
Omfattning: Heltid
Anställning: Administratör
Funktion: Administratör Reception
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 17 januari 2022. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan!
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se