OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motel L Lund öppnades så sent som augusti 2021. Hotellet är beläget i Lunds nya stadsdel Brunnshög.
Hjärtat i Motel L Lund är vår väl tilltagna lobby, ett signum för alla våra Motel L – här kan du mingla, jobba eller ta ett glas i baren samt blicka ut över omgivningen. När hungern sätter in så kan du enkelt inhandla enklare förtäring i vår lobbybar. På Motel L sover du riktigt gott i en säng från svenska Carpe Diem. 47 av våra 252 rum är familjerum och 13 rum är tillgänglighetsanpassade. De designade badrummen är utrustade med rainshower-duschar.
Vår slogan ”More is less” bygger på att vi erbjuder en högklassig standard till ett förmånligt pris. Vår generösa Lobby som ger dig möjligheten att arbeta i en designad och inspirerande miljö med fri tillgång till kaffe och te.
På våning 12 kan du besöka vår Skybar och njuta av utsikten över det skånska landskapet och ta något gott att äta & dricka.
Beskrivning
Motel L i Lund söker nu en receptionist till vårt härliga team.
Tillsammans jobbar vi för gästens helhetsupplevelse. Gemensamt för alla tjänster är individens förmåga att leverera service i världsklass.
Vi lägger stor vikt på personlighet och att du brinner för din, vår och branschens utveckling. Team
Motel L Lund har spring i benen och drivs av arbetsglädje, nyfikenhet och passion.
Var med och utveckla oss och vårt djurvänliga hotell!
Arbetsuppgifter
Du ser till att våra gäster i receptionen alltid blir väl omhändertagna och uppmärksammade på bästa sätt.
Du är ansiktet utåt och är väl insatt i vårt varumärke och våra säkerhetsföreskrifter. Tjänsten innebär även vissa administrativa uppgifter och att vi hjälps alla åt på hotellets olika avdelningar vid behov.
Vår bar ligger i direkt anslutning till receptionen, därför av stor fördel om du har erfarenhet av mat- och alkoholservering samt tidigare genomgått utbildning för ansvarsfull alkoholhantering. Du rapporterar till vår Front Office Manager.
Kvalifikationer
Du har några års erfarenhet av hotellbranschen och besöksnäringen.
Med din varma och omtänksamma personlighet tycker du att det är roligt att småprata med allt och alla, med små medel bidra till att göra dagen bättre. Som en naturlig inspiratör älskar du att motivera människorna som omger dig.
Du ser det stora i det lilla, har en känsla för detaljer och kan ta snabba beslut när så krävs. Förståelse för att sälj = service och att vi tillsammans uppnår uppsatta mål. Du är självständig och flexibel och trivs att arbeta i växlande tempo.
Svenska och engelska talar du och skriver obehindrat, ytterligare språkkunskaper är ett stort plus. Vi ser även att du har goda datorkunskaper och erfarenhet av hotell-PMS/POS.
Villkor
Urval och intervjuer kommer ske löpande och vi räknar med att du kan bli vår nya kollega under hösten. Tjänsten är på deltid 80% och vi har 6 månaders provanställning. Skift- och helgarbete ingår.
Vid frågor, kontakta Front Office Manager Johanna Lundin på 0709-197946.
Välkommen med din ansökan
Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.