Receptionist/handläggare till socialkontoret - föräldravikariat

Arbetsbeskrivning

På Tjörn får medarbetarna ta plats! Här finns plats för dig också!
”Vi hjälper varandra att se nya möjligheter.” ”Det finns en närhet till ledning och politiker.” ”Man tar vara på medarbetarnas resurser.” ”Det känns bra att jag kan bidra till att underlätta i människors vardag.”
Fyra röster från fyra anställda i Tjörns kommun. Enligt den senaste medarbetarundersökningen är vi som jobbar i Tjörns kommun väldigt engagerade i våra arbetsuppgifter. Vi har också bra kolleger, vi gillar våra chefer och rekommenderar gärna andra att söka sig hit.

Vill du vara med och göra skillnad för andra? Vare sig du är undersköterska, sjuksköterska, stödassistent, socialsekreterare eller någon annan yrkeskategori inom socialförvaltningen – hos oss får du jobba med andra engagerade medarbetare som vill göra livet lättare för dem som behöver det. Här får du också möjligheten att utvecklas i ditt jobb genom kompetensutveckling tillsammans med dina kolleger.

Socialförvaltningen har fyra avdelningar
- Individ- och familjeavdelningen
- Kommunala hälso- och sjukvårdsavdelningen
- Äldreomsorgsavdelningen
-Central administration

Som administratör på Socialkontoret i Kållekärr söker vi en person som är en driven medarbetare och gillar att ge service och har god förmåga att snabbt skifta i arbetsuppgifter.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap och emellanåt högt tempo. Ni är tre administratörer som arbetar tillsammans och som går in för varandra vid semester och sjukdom. Som receptionist är du den första kontakten med besökarna och det är viktigt med ett professionellt och vänligt bemötande.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta emot besök och telefonsamtal till socialkontoret, vara behjälplig med olika frågeställningar från besökare kunna ge svar och hänvisa till rätt service inom socialförvaltningen. Det ingår även att ansvara för all inkommande posthantering och viss diarieföring.
I tjänsten ingår att hantera inkommande post, ansvara för närarkivet, fakturahantering, administrera i vårt lönesystem Visma, diverse beställningar, kontakt med IT och ansvar för kontorets telefoni.

I arbetet kommer du att ha nära kontakt och samarbete med socialkontorets medarbetare samt förvaltningens nämndsekreterare.

Körkort är ett krav.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med administrativ påbyggnadsutbildning efter avslutade gymnasiestudier. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av arbete med att möta människor i utsatta situationer.

Du behöver vara väl insatt och påläst på socialtjänstens olika verksamheter för att kunna lotsa personer till rätt instans. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och/eller från receptionsarbete, kundcenter eller liknande.

Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt till dem du möter samt har förmåga att behålla lugnet i stressade situationer. För att klara uppdraget är det viktigt att du utöver administrativ kompetens har en mycket god servicekänsla.

Du behöver ha goda kunskaper i Office-paketet.

ÖVRIGT
Vi rekryterar löpande under ansökningstiden.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag.

Om du har problem med att ansöka via programmet Offentliga jobb vänligen kontakta supporten via telefonnummer 0771-10 10 29.

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024