Receptionist/Handyman med administrativa kompetenser

Receptionist/Handyman med administrativa kompetenser

Arbetsbeskrivning

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

Till vår nya verksamhet i Kristianstad söker vi på ISS en engagerad och positiv Receptionist/Handyman som brinner för service och administration. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Receptionist/Handyman på ISS!

Om rollen
I rollen som Receptionist/Handyman blir du kundens ansikte utåt och får därmed en mycket viktig roll i att skapa en positiv stämning och en bra upplevelse på arbetsplatsen. Med din starka känsla för service bidrar du till att göra vår kunds arbetsdag bekymmersfri och leverera service i världsklass!

Som Receptionist/Handyman arbetar du med många och varierande arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i olika miljöer och därmed lägger vi stor vikt vid ditt personliga och prestigelösa engagemang samt din förmåga att uppmärksamma och lösa uppkomna situationer. För rollen krävs även att du har god samarbetsförmåga då vi arbetar som ett team. Det krävs även att du är en duktig administratör.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Post och- godshantering, hantering och beställning av kontorsmaterial och hjälpmedel
• Besöksmottagning och reception, servering av enklare förfriskningar
• Administration och felanmälan
• Tillsyn av mötesrum, konferensutrustning, skrivare och övrig kontorsutrustning. Beställning och påfyllning av kontorsmaterial och förbrukningsartiklar
• Tillsyn och rapportering av allmänna ytor
• Hantering av tjänstefordon – krav på B-körkort
• Tillsyn, skötsel och enklare felavhjälpande underhåll
• Rondering av kundens lokaler och rapportera avvikelser enligt satta riktlinjer och agera utefter mandat
• Felavhjälpning inom fastighetsmiljö
• Inventera, beställa och fylla på material enligt satta rutiner
• Felanmälan av utrustning och inventarier rörande lokaler kopplade till tjänsten
• Att på ett serviceinriktat sätt välkomna, informera och vägleda kunden och kundens besökare
• Besvara telefonsamtal och mail
• Upprätthålla ordning och reda i reception och hela entréytan
• Hantera ankomst- och avreseassistans som t.ex. taxibeställningar och
• Hantera övriga administrativa arbetsuppgifter

Uppdraget bedrivs inom ramen för en integrerad servicelösning där du utöver dina ansvarsområden förväntas vara behjälplig med andra områden inom verksamhetsservice. Vi söker dig som är prestigelös och vill ta ansvar för hela kontorsdriften och som uppskattar ett omväxlande arbete.

Tjänsten är på varierande anställningsomfattning och med en inledande provanställning i sex månader.

Vi erbjuder
Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du kommer få stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

Därutöver erbjuder vi en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara viktigt i ISS framgång på kontraktet och i att hjälpa vår kund att nå sina mål inom Facility Management.

Vi lägger stor vikt vid att du ser vår leverans till kund som ONE ISS, vi har olika roller , men vi kan alla göra varandras jobb.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet från något eller några av dessa yrken: receptionist, konferensvärd, hotell, vaktmästeri, butik eller annat yrke med högt ställda servicekrav. Därutöver har du datorvana och gymnasieutbildning.

Som person är du serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Du har en god kommunikativ förmåga och kommunicerar obehindrat på svenska [och engelska/ alt behärskar engelska] i såväl tal som skrift.

ISS värderingar är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Krav på B-körkort

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 2023-02-28. Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail.

Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Vi vill göra dig uppmärksam på att vi skickar en länk med tester till dig så snart du har ansökt till tjänsten. Detta mail hamnar ibland i skräpposten, håll därför gärna utkik där.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Soft Services
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

5 november 2024

Receptionist

5 november 2024