OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker dig som vill arbeta som inhoppande receptionist/internservicemedarbetare hos ett statligt verk beläget centralt i Stockholm. I rollen som receptionist kommer dina arbetsuppgifter att bestå av att sköta växeln och receptionen med diverse tillhörande arbetsuppgifter. Du kommer därmed att koppla telefonsamtal inom verket, lämna meddelanden, lägga in och uppdatera information i växeln samt ge upplysningar till dem som ringer. Vidare kommer du att ta emot besökare, kvittera leveranser per bud, beställa taxi och bud samt hålla ordning i konferensrum. Du kommer även att vara behjälplig med administrativa arbetsuppgifter. I rollen som internservicemedarbetare ingår intern och extern posthantering, kopiering och utdelning av material samt iordningställande och utrustning av lokaler inför möten och konferenser. Vidare kommer du att genomföra interna omflyttningar och förrådshantering, ansvara för service av kopieringsmaskiner och skrivare, sköta tryckning och utskick av masstrycksaker samt utföra enklare reparationer. Tjänsten passar dig som studerar eller trivs med flexibla arbetstider. Du kommer att arbeta hel- och/eller halvdagar när det behövs. Kravprofil - Gymnasial utbildning - Erfarenhet som växeltelefonist/receptionist - Erfarenhet som internservicemedarbetare - Meriterande med statlig erfarenhet - Mycket goda datakunskaper - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en glad, social och serviceinriktad person som trivs i en miljö där du får hjälpa andra människor samt har en god organisationsförmåga. Samtidigt är du praktiskt lagd och trivs när du får fixa och dona med saker och ting. Vidare bör du vara flexibel eftersom det är bra om du kan hoppa in med kort varsel.