OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 300 medarbetare på våra drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
Vi söker en serviceorienterad receptionist och konferensadministratör
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Receptionen på AcadeMedias stockholmskontor är koncernens konferens- och servicenav. Vi skapar förutsättningar för en god och ändamålsenlig arbetsmiljö för alla medarbetare på kontoret, och vi ansvarar för att våra gäster känner sig välkomna. Via konferens- och servicenavet sköts också administration av AcadeMedia Academys professionsutveckling och ledarförsörjning. Via Academy får AcadeMedias över 17 000 medarbetare tillgång till kompetensutveckling, inspiration och stöd för att utveckla kvaliteten i undervisningens utformning och sin egen yrkespraktik.
Vi tror på Change through Education.
Vill du arbeta på ett stort utbildningsföretag där det finns utvecklingsmöjligheter och förändringsvilja? Vill du bli en av oss och vara med och utveckla framtidens skola och ge bästa möjliga förutsättningar för ledare och medarbetare att lyckas? Då är detta tjänsten för dig! Vi sitter i centrala Stockholm i fina nyrenoverade lokaler.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Som receptionist för AcadeMedia konferens- och service kommer du tillsammans med ditt team driva utvecklingen av kulturen och vårt pågående kultur- och värdegrundsarbete där vi tillsammans har fokus på att skapa de bästa förutsättningarna för våra medarbetare att bidra till att eleverna i våra verksamheter utvecklas och växer.
I rollen kommer du att bland annat att;
• I receptionen ta emot och supporta både interna och externa gäster
• Förbereda och ställa i ordning våra utbildnings- och konferenslokaler inför utbildningsinsatser
• Bidra med service och support till utbildare och deltagare
• Serva våra kontorslokaler och kök
• Samordna, planera, annonsera och administrera olika delar av Academys verksamhet
• Ansvara för mejl och kommunikation
• Koordinera och administrera evenemang för ledare och andra större samlingar
• Bistå med övriga administrativa uppgifter såsom lokalbokningar, beställningar, utskick och informationsmejl
• Ta fram rapporter och statistik kring utbildningsinsatser till olika intressenter
VEM ÄR DU?
För den här tjänsten ser vi att du har:
• Gymnasial examen
• Stark serviceförmåga
• God förmåga att hantera system och navigera i IT-miljö
• God förståelse för service- och utbildningsbranschen
• Tidigare erfarenhet av service, samordning och administration
• Vana av att arbeta med presentationsprogram (främst PowerPoint, gärna även Indesign)
Eftersom du blir vårt ansikte ut mot både verksamheten och externt är det viktigt att du är serviceorienterad, kommunikativ och har lätt för att sätta dig in i verksamhetens behov. Du trivs med att själv driva ditt arbete framåt inom ramen för tydliga mål och förväntningar. Du är erkänt duktig på att etablera och underhålla goda relationer med olika intressenter på ett professionellt sätt. Du kommer att ha ett administrativt ansvar i många olika processer och behöver därmed kunna arbeta strukturerat och självständigt prioritera och ta beslut. Som person ser vi att du är öppen, hjälpsam och pedagogisk.
Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med omgående start.
Låter det här som ett jobb som är ditt nästa steg i karriären? Skicka in din ansökan direkt då urval kommer att ske löpande! Sista ansökningsdag 20e mars 2020. Du kan enbart ansöka via vårt rekryteringssystem. Frågor kan däremot mailas till kontorschef Annica Roxström annica.roxstrom@academedia.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta AcadeMedias Chefsrekryterare Carina Åkemark carina.akemark@academedia.se