OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Carnegie är nästan sedan ett sekel en av Nordens främsta finansiella rådgivare och förvaltare. Våra olika verksamheter tillhör, var för sig, marknadsledarna inom respektive område och tillsammans bygger enheterna en värdeskapande affärsdynamik för våra kunder. På Carnegie arbetar experter inom kapitalanskaffning, analys och aktiemäkleri, samt specialister inom förmögenhetsrådgivning och förvaltning, för att vägleda våra kunder till bättre affärer. Carnegie finns i sex länder med cirka 700 medarbetare. Du hittar mer information på: www.carnegie.se
I rollen som receptionist/konferensvärd-inna fokuserar du på att ge Carnegies besökande kunder en högkvalitativ service. Du arbetar i ett litet team som tillsammans ansvarar för att den interna och externa servicen i vår vackert belägna reception och våra möteslokaler.
Arbetet är serviceinriktat med en strävan att alltid ge kunden den bästa upplevelsen. Kommunikation och samarbete är viktigt då teamet arbetar nära varandra med ambitionen att ständigt förbättra sin service.
I rollen kommer du att:
Bemöta kunder via telefon/mail/reception
Hantera bokningar gällande möten, seminarier, middagar etc
Hantera frukost, lunch och middagsbeställningar
Förbereda möten och event
Säkerställa att våra möteslokaler och allmänna ytor alltid är representativa
Arbeta på varierade arbetstider
Din profil
Vi söker dig som är engagerad och har god förmåga att utveckla och upprätthålla goda relationer med kunder och kollegor. Du tar gärna egna initiativ och hjälper till där det behövs. Du är prestigelös och strukturerad med en stark ansvarskänsla och tar dig an problem med en positiv inställning. Du har hög servicekänsla och öga för detaljer. Du läser av din omgivning och kan läsa av situationer och anpassa ditt arbetssätt därefter. Du har lätt för att lära dig bokningssystem och teknik. Du har inga problem att i samband med mötesgenomföranden finnas behjälplig för att avhjälpa tekniska problem vid behov. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Det är meriterande om du
har genomgått receptionistsutbildning, restaurangskola eller motsvarande
har minst ett års erfarenhet från arbete i bokningssystem som HotSoft, Spectra eller Lega Online
har minst två års serveringsvana
har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet från hotell- konferens eller restaurangbranschen
om du tidigare haft liknande befattningar
Carnegie erbjuder
Carnegie erbjuder våra anställda ett omväxlande och stimulerande arbete i en dynamisk arbetsmiljö där hög kvalitet prioriteras. Det är vår övertygelse att laganda, samarbete och mångfald skapar bättre resultat än summan av enskilda insatser.
Du kommer vara en del av ett litet team med nära samarbete. Kommunikation och högt till tak är en viktig del i en lyckad väg framåt. Tidvis är tempot högt och det är bra att kunna prioritera och skapa sig en övergripande bild av situationen. Våra dagar kännetecknas av möten med kunder, återkommande arbetsuppgifter och det oförutsedda som vi löser efter hand. Men dagarna kan likagärna fyllas med skratt, humor och givande samtal. I teamet stöttar vi och hjälper varandra för att alltid leverera kvalitén som kännetecknar Carnegie.
Hälsa är viktigt, och Carnegie tillhandahåller därmed ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att gå med i den egna idrottsföreningen inom bolaget.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Sista ansökningsdag är 3 juni.
Vid frågor om tjänsten kontakta Receptionschef Ina Kruus, 0734179090 eller ina.kruus@carnegie.se