OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker Framtiden en pigg och social person som är intresserad av ett långsiktigt arbete hos en stor internationell kund. Tjänsten är en direktrekrytering till kund, du blir alltså anställd direkt av kunden. Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagside är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv. Om kunden: Kunden ingår i en amerikansk koncern vars huvudsakliga områden rör lön och belöning, förmåner och pensioner, förändring och strukturer samt outsourcing. Företagets verksamhet riktar sig mot alla typer av organisationer, stora som små. Koncernen har mer än 60 års erfarenhet av rådgivning och de är etablerade i 35 länder. Stockholmskontorets stora och moderna lokaler ligger i centrala Stockholm. Arbetsuppgifter och omfattning: Som receptionist/kontorsassistent handlar dina arbetsuppgifter om att ansvara för telefonväxeln. Arbetet handlar även om att ta emot och hänvisa besök. I arbetet ingår även att sköta företagets posthantering, boka och genomföra diverse beställningar av exempelvis taxi, resor och kontorsmaterial. Du ansvarar även för att konferensutrymmen, kontor och reception ser prydliga ut och är i sin ordning. I denna tjänst kommer du även att göra lunchbeställningar och ordna med fika. Du kommer att ha hand om företagets avtalsbas och se till att avtal registreras, signeras och arkiveras. Arbetsuppgifterna är varierande och sker i en omväxlande miljö. Övriga administrativa arbetsuppgifter kan förekomma, det kan exempelvis finnas möjligheter att stötta ekonomi- eller marknadsavdelningen med diverse uppgifter. Skallkrav: Eftersom engelska är företagets koncenspråk ser vi att du har goda engelskakunskaper i tal och skrift. Du har god datavana eftersom en stor del av arbetet sker med datorn som arbetsverktyg. Meriterande krav: Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av arbete med telefonväxelsystem. Det är även en fördel om du har arbetat på engelska tidigare eftersom det är företagets koncernsspråk. Personliga egenskaper: Som person är du initiativrik och inte rädd för att hugga tag i saker. Du är trygg i dig själv och trivs med att ta mycket eget ansvar och fatta egna beslut. Arbetet som receptionist/kontorsassistent innebär varierade arbetsdagar, där ingen dag är den andra lik. Utifrån det ser vi att du är snabbtänkt som är bra på att hitta lösningar! Du har ett glatt och trevligt bemötande. Vi tror att du är en social och positiv person med lite skinn på näsan. Du som söker ser det här uppdraget på lång sikt. Varmt välkommen med din ansökan!