Receptionist/kontorsvärd sökes i Göteborg!

Receptionist/kontorsvärd sökes i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom butik/retail? Är du flytande i både engelska och svenska? Vi söker dig som är serviceorienterad och vill ta dig an en kombinerad roll inom reception och kontor. Läs gärna vidare för att se om det här är jobbet för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu en receptionist för vår kunds räkning, ett innovativt och modernt företag som erbjuder olika typer av leasing/tillgång till bil. Du kommer att ta dig an en kombinerad roll som receptionist/kontorsvärd.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som receptionist kommer du att hantera sedvanliga arbetsuppgifter inom reception och kontor. Du bemannar receptionen, hälsar besökare välkomna och ser till att de får bästa möjliga bemötande. Mer specifikt kan dina arbetsdagar innefatta följande:
Ta emot samtal och hantera switchboard
Posthantering
Sköta resebokning
Planera, boka och samordna evenemang, möten och besök
Onboarding för nyanställda
Hålla ordning och reda i mötesrum
Rapportera anläggningsfel
Ha kontakt med externa leverantörer (IT-helpdesk, hyresvärd etc)

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som receptionist tror vi att du är en initiativtagande och idérik doer. Du har lätt för att anpassa dig, snabbt skifta fokus och en god problemlösningsförmåga. Du är flitig, kommunikativ och brinner för service. Du är ansvarsfull, tillförlitlig och har lätt för att lära dig nya system. Vidare tror vi att du är utåtriktad, energisk och får energi av att möta människor.
Är du vår nästa stjärna? Varmt välkommen med din ansökan på engelska redan idag!
Vi söker dig som har:
Tidigare arbetslivserfarenhet inom butik/retail/kassa
Goda kunskaper inom MS Office och andra administrativa program
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Meriterande:
Erfarenhet av besökssystemet EastCoast

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med stor chans till förlängning. Tillträde i juni.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33203 i ämnesraden. Du kan även kontakta ansvarig rekryterare på amanda.delven@perido.se
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Ambulerande receptionist

27 december 2024

Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024