OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av något större?
Om du vill jobba tillsammans med människor med olika bakgrunder, Om du har stora ambitioner, inte är rädd för utmaningar och vill växa samtidigt som du bidrar till vår utveckling och tillväxt. Då är du välkommen till Sodexo!
Vi söker en Receptionist och kundmottagare till vårt Contact Center/Call Center vid Stora Enso i Falun.
Stora Ensos egen funktion för Facility Management (FM) är kravställare och beställare av alla inhyrda servicefunktioner som kontrakteras för uppdrag på något av de koncernkontor eller Lab som Stora Enso använder runtom i Sverige.
Basen för FM-verksamheten finns i Falun där vi nu söker en ny receptionist och kundmottagare för den dagliga verksamheten på platsen. Stora Enso bemannar just nu denna funktion med hjälp av Sodexo Sverige AB som formellt utgör arbetsgivare åt den person som får tjänsten.
Vem är du?
För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Du har också vana och kunskap i att arbeta med Office miljön som arbetsredskap och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift även i formella sammanhang.
Oavsett om kunden är intern eller extern så är det få saker som är mer uppskattade än ett vänligt ansikte eller en röst som hälsar dig välkommen och hjälper dig hitta det du söker.
Som receptionist och kundmottagare är du en del av företagets ansikte utåt och agerar därför tillsammans med övriga teamet i vår reception och vårt kontaktcenter för att hålla en hög servicenivå i alla lägen.
Med en positiv inställning och en ambition om att överträffa alla kunders förväntningar tror vi att den person vi söker blir en viktig pusselbit i det fortsatta arbetet med att leverera högklassig service till alla kunder – oavsett om dom besöker oss lokalt eller vill kontakta oss via telefon, mail eller teams.
Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera i olika riktningar är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning och flexibilitet. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet.
Vi söker dig som brinner för service, älskar att arbeta med människor och är en glad person. Har du dessutom känsla och öga för detaljer så kommer du att trivas hos oss.
Kvalifikationer
• Du delar våra värderingar när det gäller serviceanda, lagarbete och utveckling.
• Du har minst 5 års yrkeserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande
• B-körkort
• Datavana i Officepaketet
• Någon form av säkerhetsutbildning inom brand, HLR eller liknande är meriterande
Hur ser det dagliga arbetet ut?
Här har vi en daglig svarservice för alla svenska Stora Enso-bolag och deras kunder som ofta ringer in till Stora Ensos gemensamma Sverige-växel, vi tar emot serviceärenden och bokningar av många olika slag för den lokala verksamheten och vi stöttar även en del enheter med sjukanmälan av anställda där så krävs. Därutöver fungerar vi som central punkt och kontaktyta för alla former av inkommande frågor på daglig basis när det gäller besöksservice, felanmälningar, fastighetsfrågor, parkering, serviceinformation till hyresgäster och en rad andra frågor. Funktionen hanterar även olika former av larmärenden och utgör också utrymningsledare vid brandlarm och hot mot anläggningen.
Kontoret i Falun utgör en lokal arbetsplats för ca 200 medarbetare från olika verksamheter inom Stora Enso-koncernen. Till platsen förläggs ofta en rad möten från andra delar av koncernen i form av interna möten, utbildningar, kund- och leverantörsträffar. Det historiskt anrika kontoret utvecklas hela tiden och en del uppdateringar av arbetsplatser och mötesmöjligheter sker löpande för att möta de behov som verksamheterna efterfrågar. Utöver att vi ständigt förbättrar våra mötesmöjligheter och arbetsplatser så behövs också en bra och personlig kontakt när det gäller information och kontaktfrågor på arbetsplatsen – här är reception och kontaktcenter en viktig spindel i nätet.
Eftersom många verksamheter efterfrågar support i en rad olika frågor varje dag gäller det att ständigt hitta balansen och prioriteringen i alla inkommande och pågående uppdrag. Arbetsbelastningen går i vågor under året och det kräver också att alla medarbetare inom service är självgående och har ett naturligt öga för saker som behöver åtgärdas löpande för att hålla servicenivån på en hög nivå under arbetsveckans alla dagar. Platsfunktionen som bemannas av Sodexo har idag en egen platsledning som utgår från Bergslagsmässen där Sodexo är restauratör och driver lunchmatsal och olika former av arrangemang runt restaurangverksamheten. Alla servicefunktioner är därför beroende av varandra när det gäller helhetsupplevelsen för de intressenter som gästar Stora Enso i Falun. Tillsammans mäter vi kundnöjdhet på olika sätt under året och här får du en viktig roll i att utveckla och följa upp detta arbete.
Alla våra servicefunktioner behöver ha en god verksamhetsförståelse och ett fågelperspektiv på vilka prioriteringar som behövs löpande för att hela funktionen ska fungera och vara mindre sårbar vid olika typer av frånvaro eller planerade ledigheter.
Anställningsform och arbetstider:
Tillsvidareanställning, 100%.
Har du frågor kontakta Thomas Lehto, thomas.lehto@sodexo.com
Ansökan kan endast göras via vår hemsida.
Välkommen med din ansökan!
Sodexokoncernen
Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,