Receptionist/Kursadministratör

Receptionist/Kursadministratör

Arbetsbeskrivning

Älskar du service och administration? Har du förmågan att ge bästa möjliga service och få människor omkring dig att känna sig sedda och välkomna? Är lärande, ledarskap och kommunikationsträning ämnen som du brinner för? Då har vi ett spännande jobb till dig. Vi söker nu en Receptionist/Kursadministratör som vill vara med på vår resa.
Advantum Kompetens är ett företag med fokus på att utveckla och genomföra utbildningar inom ledarskap, medarbetarskap, HR, kommunikation och pedagogik. Vi behöver nu stärka vårt team med en receptionist/kursadministratör så snart som möjligt. Vi finns i trevliga lokaler med egen kursgård i centrala Stockholm. Här har vi vårt kontor och även lokaler för utbildningsverksamhet, både fysiskt och online.
Om jobbet
Nu behöver vi stärka upp vårt team med en ny kollega. I denna roll kommer du vara den centrala kontaktpunkten mellan organisation och våra besökare. Du sköter hela processen från kursförberedelse i våra lokaler till utvärdering efter kursens slut. En del kommer också vara att hjälpa våra kursledare som stundtals livesänder härifrån och behöver support. Din roll är att ta emot, ställa fram kaffe och förtäring, boka luncher och lösa problem med teknik och vara spindeln i nätet där våra kursdeltagare och konsulter finns. Du kommer även att ingå i vårt projektteam och sammanställa kursutvärderingar och administrera deltagare när det inte är folk i centrat. Med andra ord ett spännande och mångfacetterat arbete med många utvecklingsmöjligheter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Ta emot kursdeltagare
· Beställning av förtäring och material
· Kursadministration
· Avstämningar med vårt adminteam
· Lokalvård och uppstyrning av våra kurslokaler och reception

Vem är du?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att ha jobbat som receptionist eller kursadministratör. Vidare ser vi att du är social och gillar att ge god service till såväl besökare som kollegor. Vidare motiveras du av att möta olika typer av personer och är trygg i kontakten med nya människor. I rollen ingår mycket självständigt arbete och det är därför viktigt att du är självgående och har lätt för att ta till dig ny information samt ta egna initiativ.
Du behöver kunna planera och prioritera din dag och se hur du bäst lägger upp ditt arbete för att allt ska fungera. Det är ett arbete med många detaljer och du behöver ha en mycket hög administrativ förmåga därför är tidigare erfarenhet av administrativt arbete önskvärt. Du behöver vara flytande i tal och skrift på svenska och behärska engelska bra då vi även har engelska kursdeltagare och kunder.
Är det dig vi söker är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till ia@advantumkompetens.se senast den 16 december och beskriv vad du ser som intressant i den här tjänsten och varför. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi går igenom ansökningarna löpande och beräknat tillträde är januari 2023. Tjänsten är på 80-100 % (kan diskuteras) och efter provanställning en tillsvidareanställning.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultansvarig Linda Bergström
08-410 40 650
Säljchef Alice Orbelin
07090618737
VD Per Dahl
0733-299 447
VD Per Dahl
0733-299 447
VD Per Dahl
0733-299447

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ADVANTUM KOMPETENS AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2022
  • Ansök senast: 16 december 2022

Besöksadress

Karlavägen 108
STOCKHOLM

Postadress

Karlavägen 108
STOCKHOLM, 11526

Liknande jobb


1 oktober 2024

Extrajobb som receptionist i Göteborg

Extrajobb som receptionist i Göteborg

30 september 2024