Receptionist/Office Coordinator till Internationella Engelska Skolan

Receptionist/Office Coordinator till Internationella Engelska Skolan

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en internationell atmosfär och hjälpa människor varje dag? Då ska du se hit!
Just nu söker vi en Receptionist/Office Coordinator till Internationella Engelska Skolan för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid med önskat tillträde snarast och förväntas pågå fram till mars 2023, med chans till förlängning. Placeringen är på deras huvudkontor i Täby. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag kl 08.00-16.00.

Om tjänsten
I tjänsten som receptionist på Internationella Engelska skolan krävs det en hög grad av professionalism i att hantera olika grupper av människor, inklusive anställda, föräldrar och andra externa intressenter. Receptionisten är ofta den första kontaktytan med IES, därför är det viktigt att kunna kommunicera tydligt och professionellt personligen, på telefon och via e-post. Rollen är viktig för att skapa en varm och välkomnande kontorsmiljö.
Flera uppgifter återkommer dagligen/veckovis, men ofta handlar det om att hitta snabba lösningar på uppgifter och situationer som uppstår.

I uppgifterna ingår det exempelvis att:
• Ha kontakt med hyresvärd och kontorsleverantörer
• Se till att kontoret är snyggt och funktionellt
• Ansvarig för upphandling av kontorsmaterial
• Hantering av besökare/leveranser till kontoret
• Ha kontakt med våra skolor och föräldrar
• Posthantering
• Växel
• Mailhantering


Vem är du?
För att passa in i rollen ser vi att du har erfarenhet av kundservice och administration alternativt att du har jobbat som receptionist tidigare. Koncernspråket är engelska och tjänsten kräver därför att du behärskar både svenska och engelska på en mycket god nivå i såväl tal som skrift. Vi ser även att du har körkort och bil för tjänsten.

Som person ser vi att du är positiv, flexibel och proaktiv. Att leverera service på hög nivå och även hjälpa andra är en självklarhet för dig. Vidare är du strukturerad, noggrann och effektiv i ditt sätt att arbeta. Du trivs du att vara organiserad och ta eget ansvar för dina uppgifter.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att
arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och
bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och
nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på
dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig
friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter.
Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt
företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


2 oktober 2024