OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en positiv och engagerad receptionist/servicemedarbetare till vår kunds fina kontor i Solna Business Park!
Receptionsytan är kundens ansikte utåt, det första och sista intrycket av ett besök. Receptionen ska ta emot, hänvisa och hjälpa kunder, besökare och anställda på ett tillmötesgående sätt, så att alla känner sig sedda och varmt välkomna genom ett glatt värdskap och en service på en hög nivå som förstärker kundens varumärke.
Vi söker dig som är administrativt lagd och som gillar att arbeta med varierade uppgifter då tjänsten innefattar både reception och kontorssupport. Du som söker tjänsten har en hög känsla för service och korrekt beteende gentemot kunder. Att arbeta hos oss är varierande och kräver stort personligt engagemang.
Arbetsuppgifter (Urval)
• Välkomna, informera och vägleda besökare i receptionen
• Hantera passerkort och P-tillstånd för kundens anställda och besökare
• Konferensservice med tillhörande AV-teknik
• Ekonomisk arbete i kunds datasystem
• Säkerställa att endast behöriga personer passerar skalskyddet
• Internsupport till företagets anställda. I den här funktionen tar du emot ärenden av kunden och hjälper till med alla förekommande serviceuppgifter som finns på ett större kontor. Vanliga uppgifter är hjälpa kundens säljare plocka fram varuprover och skicka dem vidare, ta emot och dela ut paket och gods, sortering och utdelning av post mm.
• Säkerställa att alla tjänster levereras enligt avtal och vara daglig kontaktperson mot kunden
Kvalifikationer
Vi söker dig som är serviceinriktad och ansvarsfull. Du behärskar svenska och engelska mycket väl, både i tal och skrift samt har goda IT-kunskaper och förmåga att snabbt lära sig programvaror som krävs.
Vi ser gärna att du har ett öga för detaljer, god samarbets- och koordinationsförmåga men även vara initiativrik, kunna arbeta självständigt och inte är rädd för att fatta beslut om det krävs.
Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar Sodexos vilja att leverera service i världsklass samt delar våra värderingar Serviceanda, Laganda, Utveckling. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt serviceområde och kunna komma med förslag till förbättringar hos kunden.
Ekonimisk utbildning och B-körkort är meriterande.
Anställning
Anställningen är ett föräldrarvikariat på heltid, 40h/v Dagtid mån-fre med start så snart som möjligt varav tillsättningen av tjänsten kan ske innan ansökningstiden löper ut.
Sista ansökningsdag 30/9-2021
Vid frågor, vänligen kontakta Karin Sundelin, karin.sundelin@sodexo.com
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 64 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.
Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.
Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Sverige omsätter vi 371 miljoner euros och sysselsätter 4000 medarbetare. Det gör oss till ett av Sveriges ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,