OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen Skåne skapar samhällsnytta genom att ta ansvar för samhällsbygget, skydda miljön och investera i landsbygden. Målet är att göra det bästa för Skåne och bidra till goda livsvillkor och en hållbar utveckling. I vårt uppdrag har vi olika roller och fungerar både som utvecklingspartner och som beslutsfattare i frågor som rör länets utveckling. Vi arbetar på uppdrag av regering och riksdag och investerar 2,3 miljarder och fattar 70 000 myndighetsbeslut för Skånes och Sveriges bästa varje år.
Vi är ca 600 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Vår vision är "Det bästa för Skånes människor, djur och natur. Idag och imorgon".
Länsstyrelsen söker en receptionist/servicemedarbetare till serviceenheten på avdelningen för verksamhetsstöd. Din arbetsplats blir på vårt kontor i Malmö. Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Serviceenheten har verksamhet i Malmö och Kristianstad och tillhör avdelningen för verksamhetsstöd. Serviceenheten ansvarar för bl.a. intern säkerhet, skötseln av myndighetens lokaler, intern kontorsservice, vaktmästeri samt myndighetens upphandlings- och inköpsfunktion.
Vill du veta mer om Länsstyrelsen Skåne och avdelningens verksamhet? Se filmerna via länken nedan.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som receptionist/servicemedarbetare är du myndighetens ansikte utåt och arbetar dagligen med myndighetens diverse servicerelaterade arbetsuppgifter. Du kommer huvudsakligen att arbeta med att bemanna receptionen, lättare vaktmästararbetsuppgifter samt reseplanering för myndighetens medarbetare. Diverse administrativa arbetsuppgifter som exempelvis fakturahantering, beställning av varor och tjänster, hantering av olika administrativa system m.m. ingår i ditt arbete. Som receptionist har du en viktig roll i myndighetens operativa säkerhetsarbete vilket bl.a. innebär ansvar för besökshantering, brandsäkerhet samt hantering av larm- och passagesystem. Även andra servicerelaterade arbetsuppgifter såsom posthantering, löpande felavhjälpning, hantering av mötesteknik och annan teknisk utrustning kan förekomma i tjänsten.
Som medarbetare hos oss har du tre roller: arbetstagare, kollega och verksamhetsutövare. I rollen som arbetstagare representerar du myndigheten, tillsammans med dina kollegor bidrar du till det samlade resultatet och som verksamhetsutövare skapar du samhällsnytta utifrån din sakkompetens.
KVALIFIKATIONER
Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer.
Vi söker dig som har avslutad gymnasial utbildning, alternativt motsvarande utbildning som vi kan bedöma som likvärdig. Du brinner för service och har erfarenhet av ett serviceinriktat arbete inom reception, administration samt vaktmästeri. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom något av dessa områden.
Du behöver ha god datorvana och lätt för att hantera olika typer av IT-system. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Som person är du serviceinriktad och har viljan att hjälpa människor. Du är bra på att samarbeta och vill tillsammans med dina kollegor arbeta mot gemensamma mål och bidra till ett positivt klimat i arbetsgruppen. Vidare är du engagerad, prestigelös, lösningsfokuserad och flexibel med att växla mellan olika arbetsuppgifter. För att lyckas i arbetet är det viktigt att du är säkerhetsmedveten, känner dig trygg i dig själv och kan ge ett gott bemötande även under ibland stressiga förhållanden.
Säkerhetsklassning
Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därför ställer vi höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade och kan även innebära en krigsplacering vid myndigheten, vilket innebär att säkerhetsprövning behöver genomföras innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585).
ÖVRIGT
Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Du hittar information om hur Länsstyrelsen Skåne behandlar personuppgifter på https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Linus Nygren
010-224 15 34
Stf. enhetschef Maria Smeds Engström
010-224 16 35
Saco-S Stefan Malmberg
010-224 14 84
Fackförbundet ST Esmaeil Salehi
010-224 16 22
Verksamhetsutvecklare Mona Johansson (semester v. 28-32)
010-224 14 09
Avdelningschef verksamhetsstöd Suzanne Jacobsson
010-224 13 92
Personalspecialist Ina Roman
010-224 16 09
Enhetschef Serviceenheten Haris Hodzic
010-224 16 10