OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som receptionist och föredrar att arbeta i högt tempo! Du är strukturerad i ditt arbetssätt och nyfiken inför att lära och sätta dig in i nya arbetsuppgifter och system.
Om tjänsten
Vi på Perido är på jakt efter en serviceinriktad och ansvarsfull receptionist till ett konsultuppdrag hos vår kund. Kunden är en myndighet som har i uppdrag att se till så att företag och organisationer följer diverse lagar. Kundens huvudkontor är beläget i Solna. Arbetet sker under kontorstid, helgfria vardagar.
Dina arbetsuppgifter
Arbeta i myndighetens växel med att vägleda allmänheten till rätt person eller funktion inom myndigheten.
Arbeta i myndighetens reception med att ta emot och vägleda huvudkontorets besökare till rätt person.
Tillsammans med dina kollegor ta hand om kontoret och ge service till medarbetarna när det gäller till exempel konferensavdelningen, kontorsmaterial, post- och pakethantering etc.
Förekommer gör även andra administrativa uppgifter
Dina egenskaper
För att lyckas i denna roll som receptionist/telefonist bör du ha en känsla för service och trivas med att arbeta självständigt samt i grupp. Som person är du glad, social och planerar ditt arbete för att arbeta så effektivt som möjligt. Du är mån om att göra bra ifrån dig och är lösningsorienterad. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Är du vår nästa stjärna? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
Goda kunskaper i Officepaketet
Erfarenhet av att arbeta i växel eller med annan kundkontakt via telefon
Erfarenhet av att bemöta människor i olika situationer med en hög servicenivå
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Plus i kanten:
Arbetat med orderhantering
Arbetat med katalogisering
Erfarenhet av att bemanna en myndighetsreception
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag med start 2022-07-04 till och med 2022-07-19 (dvs. vecka 27-30).
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33181 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.