OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skolinspektionen arbetar med tillsyn och kvalitetsgranskning, handlägger anmälningar och prövar tillstånd för fristående skolor. Fokus i alla Skolinspektionens verksamheter är barns och elevers lika rätt till god utbildning och kunskapsutveckling i en trygg skolmiljö. Skolinspektionen är regionalt organiserad med avdelningar i Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå. Myndighetsledning och centrala stödfunktioner är placerade i Stockholm.
Receptionist/Telefonist till Skolinspektionen i Stockholm
Skolinspektionen söker en receptionist/telefonist som huvudsakligen ska arbeta i vår reception och växel. Tjänsten är placerad på enheten för IT och Kontorsservice som ligger under avdelningen för verksamhetsstöd. Skolinspektionen använder en Centrex mobilväxel med drygt 400 anknytningar.
Arbetsuppgifter
I arbetet som receptionist/telefonist arbetar du i receptionen tillsammans med kollega och med sedvanligt receptionsarbete, dvs. att ta emot och registrera besök och bud, förmedla samtal, kopiera, faxa, hantera post och fakturor. I arbetsuppgifterna ingår även att ge service till våra utbildnings- och konferensdeltagare och även dukning, matbeställning osv.
Kvalifikationer
Du som söker ska ha flerårig erfarenhet av Centrex mobilväxel samt vana vid hantering av nya anknytningar. Du ska även ha god kunskap i MS Office främst Outlook, Word och Excel
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på en myndighet. Då arbetet innebär många kontakter är det viktigt att du är mycket serviceinriktad, flexibel, professionell och har en positiv framtoning.