OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat som receptionist/växeltelefonist och har erfarenhet av datoriserade telefonväxlar/hänvisningssystem? Då kan du vara den rätta receptionisten för detta uppdrag!
Om uppdraget
Kunden är en myndighet som har en diversifierad verksamhet med drygt 30 olika regeringsuppdrag. Uppdraget är placerat hos myndighetens huvudkontor, på enheten ekonomi och förvaltningsenheten. Detta uppdrag ämnar fylla ett behov av en receptionist/växeltelefonist utöver ordinarie.
Uppdraget ska pågå från den 3/1-2022 till och med 6/5-2022 med chans till förlängning. Arbetsplatsen är placerad i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I arbetet förekommer arbetsuppgifter som att ge informationsservice till kunder och medarbetare via telefon och elektroniskt samt ta emot besökare och bud under kontorstid och vara behjälplig med myndighetens behov av service (exempelvis inom bokning, kopiering, inköp eller registrering).
Vidare ingår arbete med myndighetens telefonservice (t.ex. koppla samtal, flytta anknytningar osv.), arbete med myndighetens telefonservice/växel, besvara och förmedla inkommande och utgående samtal samt lägga in ny information i växelns minnesfunktion.
Arbetet är självständigt men du kommer arbeta nära den ordinarie receptionisten vilket kräver en god samarbetsförmåga.
Dina kvalifikationer
- gymnasium eller likvärdig utbildning,
- minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist,
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt,
- erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem,
- kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- erfarenhet av att använda datoriserade telefonväxlar eller hänvisningssystem i minst tre (3) månader under de senaste tre åren, eller i två (2) år under de senaste 8 åren
- Kunna ange en referens från en tidigare anställning som pågått i minst tre (3) månader, och har pågått under de senaste tre (3) åren.
Meriterande
- erfarenhet av arbete med molnbaserad telefonväxel
- erfarenhet av receptionsarbete inom offentlig sektor
- erfarenhet av enklare inköpsarbete
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 26/10
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel kajsa.hessel@bemannia.se 070 939 75 00
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson