Receptionist/Växeltelefonist sökes till myndighet!

Receptionist/Växeltelefonist sökes till myndighet!

Arbetsbeskrivning

Trivs du som bäst när du får hjälpa andra och sprida positiv energi omkring dig? Söker du ett jobb som innebär daglig kontakt med andra människor? Tycker du om att organisera och har en förkärlek till administration? I så fall kan vi ha ett perfekt uppdrag för dig! Läs vidare!
Om tjänsten
På Perido hjälper vi nu en av våra kunder att hitta en duktig receptionist. Vår kund arbetar dagligen med att se till så gemene man kan ta sig från punkt A till punkt B, med hållbarhet och miljö i fokus. Kontoret är placerat centralt i sköna Göteborg, med närhet till lunchrestauranger, butiker och kollektivtrafik. På avdelningen Administrativ Service arbetar engagerade medarbetare som väntar på sin nya kollega.
Dina arbetsuppgifter
Det här är ett traditionellt receptionsarbete med allt vad det innebär, vi söker därför dig som har erfarenhet i yrket och vet hur det ska skötas. Som företagets ansikte utåt är din huvuduppgift att ge det bästa bemötandet och du har service i första fokus. Under din arbetsdag tar du emot besökare och gäster som du sedan hänvisar till rätt plats eller person, du hanterar växeln och ärendehanteringssystemet samt besvarar förfrågningar via mejl. Utöver detta kommer du vara behjälplig med övriga administrativa arbetsuppgifter som kan tänkas dyka upp, som exempelvis posthantering, konferensbokningar, felanmälningar samt beställningar.
Dina egenskaper
Som receptionist har du daglig kontakt med andra människor och du bör därför vara en social och utåtriktad person som vet hur man alltid ger ett professionellt och positivt intryck. Du ser detaljer, är noggrann, uppmärksam och flexibel. Du har en positiv inställning till det mesta och är intresserad av att lära dig nya saker. Vidare är du trygg i dig själv, har skinn på näsan och trivs i en självständig roll - även när det hettar till så behåller du lugnet. Naturligtvis har du också en utmärkt förmåga att skapa och ordning och reda!
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Erfarenhet av arbete inom reception, telefonväxel, besöksmottagning och administration.
Goda kunskaper i Outlook, Teams, Excel och Word
Goda digitala kunskaper
B-körkort och körvana
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
Erfarenhet av arbete i Vision 80/20 Svara, ServiceNow, Receptionist Console och SharePoint.

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2023-10-31. Start 2022-11-20.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Josefin Söderquist som kan nås på mejl josefin.soderquist@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33537 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2022
  • Ansök senast: 1 december 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist

23 december 2024

23 december 2024

Receptionisttjänst på heltid

Receptionisttjänst på heltid

22 december 2024