Receptionist/Växeltelefonist till kommande deltidsuppdrag på myndighet!

Receptionist/Växeltelefonist till kommande deltidsuppdrag på myndighet!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist? Trivs du som bäst när du får hjälpa andra och sprida positiv energi omkring dig? Tycker du om att organisera och skapa struktur? I så fall besitter du många av de egenskaper som är eftertraktade hos en professionell Receptionist/Växeltelefonist och vi vill gärna veta mer om dig!
Om tjänsten
Vi på jakt efter serviceinriktade och hjälpsamma Receptionister/Växeltelefonister då vi ser ett stort framtida behov hos myndigheter och offentliga verksamheter i Stockholmsregionen. Uppdraget är på deltid vid behov och vi ser därför gärna att du har någon annan hudsaklig sysselsättning på sidan om – ex. studier eller annat arbete som kan intygas. Du kommer att bli kontaktad av en rekryterare så snart vi hittar ett uppdrag som matchar din profil!
Dina arbetsuppgifter
Det här är ett traditionellt receptionsarbete och vi söker därför dig som har lite erfarenhet och vet vad det innebär. Du bör även ha arbetet med någon växel tidigare och är bekant med telefonväxlar och hänvisningssystem. Som företagets ansikte utåt är din huvuduppgift att ge det bästa bemötandet och du har service i första fokus. Du ser också till att det är ordning i receptionen och att det ser representativt ut. Tiden utöver spenderar du på bland annat följande vanligt förekommande arbetsuppgifter:
Ge information och hänvisning till kunder och medarbetare
Ta emot bud
Vara behjälplig med myndighetens behov (exempelvis inom bokning, kopiering, inköp och registrering)
Arbete med myndighetens telefonservice (t.ex. koppla samtal, beställa samtal, flytta anknytningar och ordna telefonkonferenser)
Arbete med myndighetens växel så som att besvara och förmedla inkommande och utgående samtal, samt lägga in ny information i växeln.

Dina egenskaper
För att lyckas på uppdrag hos våra kunder bör du vara en serviceinriktad person som vet hur man ger ett gott intryck. Som receptionist har du daglig kontakt med andra, du bör därför vara en social och utåtriktad person som ser det som helt naturligt att alltid ge bästa tänkbara service. För att kunna göra ett riktigt bra arbete krävs det dessutom att du är uppmärksam, hjälpsam och flexibel då det kan dyka upp oväntade uppgifter eller hända flera saker på samma gång som kräver simultanförmåga. Vi tror att du är van vid arbete i Excel och Word, samt har erfarenhet av videomötesverktyg – men du backar inte heller för att ta till dig nya system. Avslutningsvis är du trygg i dig själv, har skinn på näsan och trivs i en självständig roll.
Låter det här som nästa utmaning för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, skicka gärna in den redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist
Annan huvudsaklig sysselsättning (ex. studier eller annat arbete)
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem
Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Omfattning och tillträde
Deltid, vid behov. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32445 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk www.perido.se/lediga-jobb/.
#jobbjustnu
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2022
  • Ansök senast: 21 december 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Receptionspersonal

Receptionspersonal

26 december 2024

Office Manager till Norvestor

Office Manager till Norvestor

20 december 2024