OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hölick Havsresort ligger på Hornslandets sydspets, 3 mil öster om Hudiksvall, och är en unik del av Sverige. De vidsträckta stränderna och dess överraskande vackra natur bjuder besökaren på en unik blandning av sköna dagar på stranden och genuina naturupplevelser. Anläggningen har anor från att ha varit en Domöncampingplats men har under den senaste 10 års perioden inlett en utveckling mot ett resort koncept. Anläggningen består idag av ett ca 100 bäddar i innovativa boenden, 2 restauranger, SPA, padelbanor, butik och har en campingplats.
Visionen är att skapa en premiumupplevelse vad gäller boende, mat och aktiviteter i en unik natur och havsmiljö.
Receptions- och butikansvarig
Vi hoppas och tror att du som söker vill vara med och bygga upp något riktigt fint och bidra till vårt team av underbara människor. Du vill vara med och skapa en plats människor gärna vill komma tillbaka till om och om igen, där alla välkomnas och kan känna sig bekväma.
Du kommer att se till att alla som jobbar i receptionen blir våra ambassadörer och ansvariga för gästernas upplevelse. Som person brinner du för service och möte med människor. Vi sätter lika stort värde på såväl intern service som gästservice. För oss är det viktigt att du känner stort ansvar för din reception samt vår lilla butik, är professionell i mötet med gäster och kollegor samt är lojal och ordningsam.
Du är driven och snabb. Du vill sälja vår resort genom ett engagerande sätt, och lämna intryck så att gästerna lämnar oss en riktig trevlig upplevelse rikare. Att sälja vårt hotell och dess produkter varje dag är en utmaning du går igång på, brinner för och vill utvecklas inom. Du trivs i en arbetsmiljö som har en hög flexibilitet och där det är naturligt att hjälpa till på andra avdelningar när det krävs.
Det är viktigt att personen i fråga ser hela resorten som sin arbetsplats inte enbart receptionen. Detta arbetssätt/mindset skall även prägla de som jobbar i receptionen så att de vågar vara engagerade nog att se en helhet.
Vi tror att du har jobbat som receptionschef eller har annan liknande erfarenhet.
Arbetsuppgifter
Anställa och upplärning av receptions- och butikspersonal
I samråd med övrigt management schemaläggning för reception / butik. Detta innebär att du har koll på de passen som behöver bemannas och i god tid ser till att det finns personal. Det gäller även att se till att alla jobbar de antal timmar de ska enligt anställningsavtalen.
Ansvarig för att mail besvaras
Akuta schemaändringar
Beställningar av butiksvaror, kontors och förbrukningsmaterial
Kontrollera fakturor
Rapportering av statistik
Gruppbokningar via mail, telefon och administration kring dessa med bekräftelser
Struktur och organisation i receptionen i samarbete med övrigt management för att skapa tydlighet och en effektiv arbetsplats
I samråd med övrigt management utarbeta nya rutiner och lathundar för ett smidigt flöde av information i receptionen och för att göra information lättillgänglig
Regebundna rumskontroller för att lära känna resorten och för att kunna stå för att produkten är ren, fräsch och håller en hög nivå
Alltid sträva efter att höja nivån på gästvänlighet och bemötande
Svara på gästrecensioner, mail, Tripadvisor och Google
Ha koll på fakturering som sker i reception och butik
Närvaron är A och O för att skapa trygghet och bibehålla en hög nivå av kunskap. I samråd med övrig management kommer ni överens om planeringen så att en ansvarig är på plats när det behövs. Det kommer att förekomma kvälls och helgtjänstgöring även om tjänsten är dagtid. Viktigt att personen ifråga ser själv när behovet av att finnas på plats är störst och det gäller även att själv hoppa in när det är akut såsom vid sjukdom eller ledighet.
Kvalifikationer
Vi tror att vår nya receptions- och butiksansvarige har ett intresse och goda kunskaper om branschen, dessutom har du tidigare erfarenhet av liknande arbete i ledande position.
Flytande svenska samt engelska i tal och skrift är ett krav, ytterligare språk är meriterande
Tidsbegränsad anställning 1 maj 2023 – 30 september 2023
Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum 30 mars 2023.
Har ni frågor angående tjänsten kontakta Clara Tilk på Clara.tilk@holick.se