OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Delta of Sweden Production AB får du möjlighet att arbeta i en mycket uppskattad roll i en organisation som är framgångsrik och som startar en resa som vi önskar att du följer med på. Arbetsplatsen symboliseras av engagerade, ambitiösa och drivna medarbetare. Delta of Sweden tillverkar saker du inte trodde fanns och heller inte uppfanns i Halmstad.
Hur ser din arbetsdag ut?
Som ekonomiassistent kommer du att i huvudsak utföra det löpande arbetet med:
-Leverantörsreskontra med kontroll och avstämning av leverantörsfakturor
-Leverantörsbetalningar
-Sköta kundreskontraprocessen med avstämningar av konton och hantera kundfakturering samt påminnelsehantering
-Orderhantering
-Vara ett pålitligt stöd och assistera i det dagliga ekonomiarbetet
-Stötta ekonomiavdelningens medarbetare vid månads- och årsbokslut
Som vi beskrev ovan så startar Delta en resa från att gå ifrån ett entreprenörsbolag till ett mer tillgängligt och modernt produktionsbolag. En del i den resan är ombyggnation av våra kontorslokaler och en ny reception, utöver ovan ekonomiuppgifter får du chansen att bemanna denna nya och fräscha reception och blir ansiktet utåt för våra besökare.
Vem trivs här?
I grunden är denna tjänst inriktad på receptions- och ekonomiarbete och för att hantera detta på bästa sätt ser vi att du bör vara gymnasieekonom eller liknande samt att du högst troligt har hunnit arbeta några år inom ekonomi med liknande arbetsuppgifter som tidigare nämnts. Du behärskar redovisningens grunder och är van att arbeta under eget ansvar och är noggrann då det behövs. Utöver det kommer dina kunskaper inom Visma Administration 2000 eller vana från annat ekonomiprogram underlätta för dig och allmänna kunskaper i office-programmen är en självklarhet.
Våra kunder finns över hela världen och kontakt med dem ingår, detta gör att du behöver kunna hantera både engelska och svenska i tal och skrift.
Din blivande arbetsplats är trivsam och vi alla hjälps åt och täcker upp för varandra med allehanda kontorsgöromål tillsammans med våra vanliga arbetsuppgifter. Detta gör att vi söker dig som är prestigelös, ansvarstagande och flexibel. Du värderar hög trivsel och bidrar med din personlighet och vi kommer lägga stor vikt vid den i vårt val av blivande kollega.
Vad erbjuder vi?
Tjänsten är en heltidsanställning på Delta of Sweden.
Delta of Sweden´s teknologiportfölj ligger bakom flera världsledande kreativa material. Välkända produkter utvecklas och tillverkas i Halmstad där Delta of Sweden också har sitt huvudkontor. Trots en stark lokal förankring marknadsförs produkterna globalt av Delta of Swedens licenstagare, med Nordamerika som enskilt viktigaste marknad. Sedan tidigare förfogar vi över 3600m2 produktions- och lageryta, och i vår satsning inför framtiden har vi nyligen expanderat med ytterligare 2500m2. I dag är vi ett trettiotal i personalen och nu söker vi ytterligare duktiga, nyfikna och engagerade medarbetare som kan hjälpa oss att fylla den nya kostymen. Under 2017 budgeterar vi för en omsättning som överstiger 100MSEK.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka senast 5 april. Du kommer möjligtvis att få länkar som är kopplade till test eller videointervju skickade till dig, håll därför utkik i din inkorg. Dessa aktiviteter tillhör urvalsarbetet och är viktiga att genomföra. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att maila rekryteringskonsult Anders Jansson, anders.jansson@badenochandclark.se.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg
Rekryteringskonsult Karin Kling
Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström
Josefine Persson
0455-34 10 06