OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en trygg, erfaren och energisk Front Office Manager till våra två Stockholmshotell!
Gyllene Uttern är en anrik destination sedan 1933 med start av motell, idag är vi en hotellverksamhet med restaurang och egen kaffestuga. Vi har 51 rum totalt, 3 sviter och 9 deluxuerum alla med slående utsikt över Vätterns klara vatten och Visingsö.
Vi arbetar med kvalitet, närproducerat och med hållbarhet i alla led, vi är en verksamhet som arbetar aktivt också med social hållbarhet.
Hotellet erbjuder en hel del aktiviteter för gäster och besökare men också närområdet i sig har en hel del att erbjuda.
Du kommer att vara ansvarig för att driva avdelningen reception framåt och säkerställa att våra gäster får den bästa möjliga upplevelsen när de bor hos oss på Gyllene Uttern. Tjänsten är operativ och du är en del av den dagliga driften. Vi söker dig som jobbat några år inom hotell i en arbetsledande befattning och som känner att du ”hittat hem” i hotellbranschen. Vi tror att din passion är service och att du drivs av att överträffa både gästers och kollegors förväntningar. Gyllene Uttern är en liten organisation där vi alla hjälps åt, därför är det även viktigt att du är prestigelös och kreativ i ditt tankesätt samt att du inte räds för att rycka in där det behövs. Du är också en god kommunikatör som är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Givetvis talar du både svenska och engelska, kan du något ytterligare språk så är det meriterande en annan merit är om du tidigare har arbetat med Hotsoft.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Övergripande ansvar för receptionen
· Personalansvar som innefattar schemaläggning (dag och kväll, natt), rekrytering och upplärning av ny personal
· Leda och inspirera ditt receptionsteam
· Arbeta mot uppsatta mål gällande lojalitetsprogram och gästnöjdhet
· Daglig drift i reception med sedvanliga arbetsuppgifter förekommande i en hotellreception
· Fakturering, avstämning och kontroll att rutiner följs