OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten i Jönköpings län söker nu en vikarie med funktion som receptionsansvarig till receptionen i Värnamo.(A-713-9042/06).Sista ansökningsdag är fredagen den 20 oktober 2006.Om myndigheten Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar cirka 640 personer.Av dessa är 470 poliser.Verksamheten bedrivs i huvudsak samlad inom en operativ avdelning med de tre verksamhetsgrenarna; brottförebyggande, brottsutredning och extern service samt en kriminalunderrättelsetjänst (KUT) och en operativ planeringsenhet (OPE).Geografiskt finns tre närpolisområden där samtliga verksamhetsgrenar är representerade: närpolisområde Jönköping, Höglandet och Värnamo.Dessutom finns inom myndigheten en enhet för planering, uppföljning och analys samt en enhet för stöd och utveckling.Organisatoriskt kommer du att vara direkt underställd chefen för Extern Service, vilket också innebär att du ingår i verksamhetsgrenens ledningsgrupp.Inom polismyndigheten har vi koncentrerat receptionerna till Värnamo, Jönköping och Eksjö.Receptionerna är bemannade dag- och kvällstid måndag till fredag samt vissa lördagar. Arbetsuppgifter Som receptionsansvarig ansvarar du för att planera, utveckla och leda arbetet i polishusets reception som är öppen samtliga vardagar och vissa kvällar i veckan.Du ser till att receptionen är bemannad efter verksamhetens behov och planerar för övriga arbetsuppgifter som receptionsteamet utför.I det dagliga arbetet kommer du att samverka med övriga chefer för att på bästa sätt planera de resurser som finns.Receptionsteamen ska kännetecknas av stor flexibilitet och god serviceanda.Du är själv en del av teamet samtidigt som du är receptionsansvarig.Du har personalansvar vilket bland annat innebär att genomföra arbetsplatsträffar, hålla utvecklingssamtal och lönesamtal samt att ha ett visst arbetsmiljöansvar.Kvalifikationer Vi söker dig som har goda ledaregenskaper, är serviceinriktad och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Du är i alla sammanhang en god och lojal arbetsgivarföreträdare med en helhetssyn på verksamheten som bidrar till myndighetens utveckling i form av bra service till medborgarna och en god arbetsmiljö.Du har god förmåga att kommunicera budskap och att samverka genom dialog med dina medarbetare, andra chefer och andra i myndigheten.Du bör dessutom ha god verbal och skriftlig förmåga samt goda kunskaper i MS-Office.Det är meriterande om du har erfarenhet av polismyndighetsarbete och har goda språkkunskaper.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Upplysningar Vill du ha fler upplysningar om funktionen är du välkommen att kontakta chefen för Extern Service, Anki Sandgren tel.Övrigt Vi strävar efter ökad mångfald på vår arbetsplats och välkomnar därför särskilt sökande med annan etnisk bakgrund.Anställningen är tidsbegränsad till 4 januari 2008 eller tills ordinarie befattningshavare återkommer i tjänst.Du kommer att vara placerad i Värnamo.Periodplanering tillämpas. Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, dina erfarenheter och kvalifikationer, varför du söker utlyst funktion och vad du själv kan tillföra verksamheten.Märk ansökan med diarienummer A-713-9042/06.
Kontaktpersoner på detta företaget
stf Gruppchef Patrik Nilsson
010-566 78 33
ST inom Polisväsendet Staffan Eskilsson
070-5810873
Saco Tevfik Altonchi
010-566 75 15
vik. sektionschef Peter Åberg
010-5686312
070-5850776
vik bitr sektionschef Therese Hildorsson
010-56 863 03
0730-861420
Polisförbundet Hanna Englén
010-5667864
ST inom Polisväsendet Marie Ljungberg
076-7981979
Saco Tevfik Altonchi
010-5667515
Polisförbundet Hanna Englén
010-56 678 64
ST Staffan Eskilsson
070-5810873