OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Receptionsansvarig är du ansvarig för driften av reception och butik. Tjänsten innefattar operativt arbete i reception och butik, så som in- och utcheckningar, information och service till gäster, bokningshantering samt ansvar för varuflödet i butiken. Med ett leende på läpparna levererar du alltid service i högsta klass. Alltid beredd att svara på alla tänkbara frågor. Du har ett stort engagemang och ser alltid till att finna den bästa lösningen för både gäst och företag.
Du är även arbetsledare för säsongspersonalen i reception och butik. Det kommer att vara ditt ansvar att rutinerna för reception och butik efterföljs och du samarbetar med vår VD för att hålla dem uppdaterade.
I rollen som Receptionsansvarig är du även ett stöd till vår VD när det kommer till löpande kommunikation till både personal och kollegor, administration, kundhantering samt försäljning.
Vi är ett litet team som jobbar tätt med varandra och våra kunder, och alla som arbetar hos oss ska kunna hugga i där det behövs, vilket innebär att du som Receptionsansvarig kan komma att stötta upp med alla förekommande arbetsuppgifter som finns på Mellbystrands. Stundtals i högt tempo.
Du behöver vara en prestigelös person med tydligt lösningsorienterat fokus. Du behöver ha förmågan att driva ett tydligt ledarskap och skapa teamkänsla och sammanhållning i grupp.
Vi ser gärna att du har en utbildning inom turism, handel eller service men det är inget krav. Dock bör du ha goda allmänna IT-kunskaper och lätt för att lära dig olika system.
Då vi har många internationella gäster så är engelska ett krav och tyska är en merit.
Tjänsten är en heltidstjänst med årsarbetstid, vilket innebär att du jobbar mer under vår, sommar och höst, och är helt ledig under några månader på vintern.
Vi tillämpar kollektivavtal. Lön enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan idag, då tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.