OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Göteborgs Vandrarhem/ hostel är ett mysigt och genuint hostel lokaliserat 10 minuters promenad från Korsvägen. Våra gäster är allt från enskilda resenärer till grupper på upp till 200 personer i alla åldrar. Vi erbjuder rum, frukost och städning. Vandrarhemmet fick i mars 2019 en ny ägare. Stora förändringar sker just nu, och kommer att fortsätta ske! Vi är inte bemannade 24 timmar om dygnet, utan receptionen har begränsade öppettider. Utanför dessa öppettider är vi behjälpliga till våra gäster via ett journummer.
Din profil
Är du en person som andas service & trivs att vara spindeln i nätet? Vi söker dig som gärna arbetat med administration inom service tidigare, eller som har annan erfarenhet från servicebranschen. Du bör vara flexibel, glad, social och kunna tänka utanför boxen för att trivas i denna tjänst. Göteborgs Vandrarhem håller stort fokus på personlig service, i denna position blir du nyckelpersonen till att gästerna får denna upplevelse hos oss. Det är dig stora delar av våra gäster kommer att kommunicera med. Du behöver även vara en noggrann och kreativ problemlösare, detta för att kunna hantera både de administrativa och operativa arbetsuppgifterna. För att passa in i vårt team bör du vara en person som är framåttänkande, prestigelös & drivs av höga mål. Du behöver även ha en god samarbetsförmåga, kunna ta egna initiativ & beslut. Hos oss finns ett "alla hjälps åt med allt" tänk.
Tjänsten innebär ett serviceinriktat och affärsorienterat arbete, där du även ansvarar över vår reception. Som receptionsansvarig kommer du att agera som hjärtat i verksamheten, representera verksamheten externt och se till att samarbetet fungerar väl mellan alla delar externt och internt. Du kommer att ansvara för den operativa och strategiska utvecklingen av receptionen och agera som den koordinerade länken mellan gäster, grupper, övriga anställda hos oss, bokningar, sälj, marknadsföring och övrig planering. Du kommer även ha delansvar över våra sociala medier och alla våra försäljningskanaler. Fördelning mellan olika arbetsuppgifter kan påverkas om det är låg- eller högsäsong.
Kvalifikationer
Slutfört en eftergymnasial utbildning, yrkeshögskola eller universitet.
Minst ett års erfarenhet av arbete med service
Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
God datorvana & administrativ förmåga
Serviceminded som person
Meriterande om du har tidigare erfarenheter av hotell/ service/ resebranschen, samt har arbetat i något hotellsystem innan
Arbetsuppgifter
Receptionsarbete med in- och utcheckning, telefonväxel, mail, kassa, bokningar, betalningar & praktiskt fixande av rum/ anläggningen. Ytterst ansvariga över gästnöjdheten
Ansvarig och koordinator för bokningar, inklusive stora gruppbokningar (upp till 200 pax)
Koordinator och länken mellan gäster/grupper och olika funktioner/personal
Ansvarig för bemanning i receptionen och att hålla all receptionspersonal uppdaterad dagligen
Konsolidera och optimera försäljning samt utveckla Revenue Management. Ansvara att den dagliga driften av receptionen är optimerad ur intäkts och kostnads synpunkt
Ansvar för recensionerna över kategorin ”personal” på booking.com, Expedia.com & TripAdvisor. Generellt höja nivån på omdömen och recensioner löpande
Frukostvärd/värdinna, med framdukning, service, diskning. Samt vara behjälplig på alla våra avdelningar vid behov, t.ex. inom städ, tvätt och vaktmästeri
Delansvar över vår så kallade ”jour-telefon” utanför dina ordinarie arbetstider
Introduktion & upplärning av nya medarbetare
Tillsammans med Hostel Manager utvecklar, optimerar och dokumenterar du arbetssätt & rutiner för receptionen
Arbeta strategiskt, säljande och nytänkande med event, organisationer, föreningar, resebyråer och företag via samarbeten & avtal
Driva exponeringen och kommunikation på webbplats och webbexponering som sociala medier, hemsida & tredjepartskanaler
Ansvar över beställningar
Säkerställa eget deltagande och andra övriga i receptionspersonalen följer säkerhets, larm, brand och låsningsrutiner
Arbetstider
Vikariat, 100%, fram till september 2022.
Varierande arbetstider samt 4 helger på en 12 veckors period, god framförhållning om vilka helger ges.
Delansvar av ”Jour-telefon” utöver dina ordinarie arbetstider. Kan innebära uttryckning. Närmare förklang ges vidare i processen.
Start från mitten av april, eller när vi hittat rätt kandidat.