OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Receptionsansvarig & Mötesvärd
Du vill möta dina gäster med ett stort leende, för service är det som du älskar.
Skogshem och Wijk erbjuder inte bara en inspirerande och vacker miljö som kombineras med sköna sängar och god mat, utan allt från stora event till mindre personliga möten, fester och aktiviteter. Våra kunder är här för att få en upplevelse tillsammans och vi vill skapa rätt förutsättningar för att de ska få ett lyckat möte.
Nu söker vi en person med sinne för detaljer som kan uppfylla våra kunders önskan och som hjälper oss att skapa den där gästupplevelsen i världsklass. Du har rätt känsla, inställning och kunskap att vägleda våra kunder genom ditt arbete. Vi strävar efter att de ska återvända till oss år efter år så vi försöker alltid göra det yttersta för att alla gäster skall vara nöjda med sin vistelse hos oss. Dina kollegor är ett gäng generösa, roliga och hårt arbetande personer som stöttar varandra och jobbar tätt tillsammans, därför vill vi även att du har den drivkraften och viljan att samarbeta. Vissa perioder har vi ett extra högt tryck på gäster och det finns stunder när det behövs ett extra par händer, då ser vi till att hugga i där det kan behövas för stunden vilket till exempel kan vara att ställa i ordning en möteslokal eller gå ut med tallrikar i restaurangen.
Då ditt jobb till stor del kommer att bestå av att kommunicera med kunden är flytande svenska och goda kunskaper i engelska en förutsättning. Fler språk ger såklart en stjärna i kanten. Dina arbetsverktyg är dator samt telefon så där ska du ha vana och god kunskap förutom att du skall ha en god kommunikativ förmåga i relationen till människor.
En stor fördel är om att du har några års erfarenhet från likande arbete inom hotell/konferens och har arbetat med Hot Soft eller liknande hotellbokningssystem tidigare.
Tillgång till körkort och bil underlättar
Dina arbetsuppgifter blir följande:
· Allt förekommande dagligt receptions-/mötesarbete
· Vara uppdaterad på teknik i konferenslokaler och allmänna utrymmen.
· Möblera lokaler och vara behjälplig med tekniken i lokalerna
· Ansvarig för renhållning och ordning av lobby- och receptionsytor
· Arbetsleda ny och befintlig personal i det dagliga arbetet
· Ständigt uppdatera checklistor för att säkerställa kvalité i leveransen i receptionen.
· Bistå detaljplaneringen med fakturering/planering
· Ansvarig för att säkerhetsinformationen är uppdaterad på alla olika ställen såsom på gemensamma servern, på hemsidan och i pärmar mm i samråd med säkerhetsansvarig
Vi erbjuder dig både ett underbart gäng härliga kollegor och sen en av de vackraste miljöerna. En storslagen natur som bär upp alla våra årstider. Gillar du att träna kan vi servera dig fina möjligheter. Hos oss är man aldrig fullärd och det gillar vi, utbildning och utveckling uppmuntras. Eftersom vi ligger mitt i den vackra naturen går här heller inte tunnelbanan var 10e min, vilket innebär att det är en fördel med körkort och egen bil.
Tjänsten är deltid ca 75-100 % och arbetstiden är enligt överenskommet schema, i första hand vardagar där ett par kvällar ingår, men även vissa helger.
Tillträde våren 2023 senast. Uttagning sker löpande.
Är du intresserad kontakta gärna mig, jag hoppas att vi hörs och ses snart!
Hotellchef Cecilia Aldor
personal@skogshem-wijk.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Restaurangchef Christoffer Frances