Receptionschef

Arbetsbeskrivning

Om jobbet Är du en glad utåtriktad person med minst 3 års erfarenhet från receptionsarbete, då kan du vara den
vi söker.
Vi ser gärna att du jobbat fler år med service samt sätter stort värde i gott värdskap. Då du är vårt ansikte utåt är
det viktigt att du har en glad och positiv attityd samt brinner för service och bemötande. Vårt mål är att våra
gäster alltid skall känna sig välkomnad, bli professionellt och vänligt bemötta. Deras vistelse hos oss skall
präglas av god service och hög kvalité vistelsen igenom

Arbetsuppgifter
* Daglig drift för reception såsom in- och utcheckningar, bokningar, fakturahantering
* Daglig planering i receptionen såsom bemanning och schemaläggning
* Behjälplig i receptionen vid hög arbetsbelastning samt arbetspass vid vakanser
* Leda och fördela arbetet inom hotellets reception.
* Sköta de ekonomiska bitarna i receptionen och inköp
* Leda och motivera personal
* Upprätthålla högsta möjliga nivå av service och gäst kontakt
* Maximera intäkter och beläggning.
* Säkerställa att information och koordination med övriga avdelningar
* Uppdatera rutiner

Följande krävs för tjänsten:
* Väl insatt i hotellsystemet Hotsoft och gärna Bookvisit
* Erfarenhet av Revenue Management
* Mångårig erfarenhet av hotellreception
* God organisatör med öppenhet för förändringar
* Säljorienterad
* Service- och kvalitetsmedveten
* Goda ledaregenskaper och förmåga att motivera och coacha medarbetare
* Teamplayer, handlingskraftig, idérik och kreativ
* Gäst- och mål fokuserad med förmågan att se helheten och att kunna arbeta självständigt
* Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift samt gärna ytterligare ett språk

Organisationsförmåga: Att planera och organisera är en viktig del av ditt arbete, därför bör denna förmåga
fungera naturligt för dig.
Samarbetsförmåga: Då samarbete med andra chefer, avdelningar och medarbetare är en stor del av din vardag är
det viktigt att du är en god lagspelare. Arbetet innehåller många kontakter med människor och gästens
upplevelse är beroende av ett god stämning o gott samarbete i våra arbetsteam.
Flexibilitet/Stresstålighet: Då det kan sker snabba förändringar och arbetet tidvis kan vara mycket stressigt är det
av högsta vikt att du är både flexibel och klarar av att arbeta under stressade förhållande men ändå hålla huvudet
kallt och humöret uppe.
Administrativ förmåga: Tjänsten innebär mycket administration, där struktur, rutiner och kontroll är av högsta
vikt.

Margretetorps Gästgifvaregård är ett av Sveriges äldsta gästgiverier med anor från 1300-talet. Verksamheten
innefattar hotell med 116 bäddar, restaurang med 240 sittplatser, festvåning med 120 sittplatser, cocktailbar

Kontaktpersoner på detta företaget

Restaurangchef Nirmal Csaszar
0431-454450
Kökschef Chris Nilsson
0431-454847
Hovmästare Niklas Olsson
0431-454450
Rekryteringskonsult Anette Andersson
0708952566
Kökschef Chris Nilsson
0431-454847
VD Nirmal Csaszar

Kökschef Chris Nilsson
0431454847
Receptionschef Martina Smith
0431-454450

Sammanfattning

Besöksadress

KÄGLE VÄG 9
HJÄRNARP

Postadress

KÄGLE VÄG 9
HJÄRNARP, 26698

Liknande jobb


14 november 2024

Receptionschef

Receptionschef

23 oktober 2024