Receptionschef till Capio Lundby Specialistsjukhus

Arbetsbeskrivning

Capio Lundby Specialistsjukhus ligger på Wieselgrensplatsen, mindre än 10 minuter med kollektivtrafik från centrala Göteborg. Den nya Hisingsbron gör det även lätt att gå och cykla hit. Via ett omfattande vårdavtal med Västra Götalandsregionen bedriver vi specialistsjukvård inom dialys/njurmedicin, kirurgi, medicin, psykiatri, ögon, ÖNH samt en opererande enhet inom dagkirurgi.



Vi är ca 200 medarbetare som tillsammans bildar en liten och effektiv organisation med hög kompetens och korta beslutsvägar. Sjukhuset präglas av ett genomgående kvalitetstänk och stort patientfokus med god kontinuitet och hög tillgänglighet. Vi är därför extra stolta över att våra patienter ger oss högsta betyg i bemötande i de senaste årens patientenkäter!



Om rollen
I Centralreceptionen arbetar 5 receptionister med att ge service utöver det vanliga och bemöta varje besökare på bästa sätt.

Enhetens uppdrag är att ta emot alla besökare i huvudentrén, hantera betalningar och ankomstregistrering samt ansvar för sjukhusets telefonväxel. Även administrativa uppgifter såsom fakturahantering, beställningar av resor, kuvertering och scanning ingår och utförs i vår back office. Centralreceptionens öppettider är måndag kl 07:00 - 19:00 och tisdag-fredag kl. 07:00 - 16:00. 

Vi söker nu en receptionschef som dels är ansvarig chef för Centralreceptionen men som även utgör ett administrativt stöd till sjukhuset och särskilt till VD och verksamhetschef. Det är en nyinrättad tjänst vilket innebär att du kommer ha möjlighet att vara med och utforma den. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%.

Arbetsuppgifter
Som receptionschef har du det övergripande ansvaret för Centralreceptionen och säkerställer att ditt team levererar den bästa servicen till våra besökare. Som chef har du personal- och arbetsmiljöansvar för 5 medarbetare vilket inkluderar coachning av medarbetarna, medarbetar- och lönesamtal, rekrytering och rehabilitering. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet i receptionen, schemaplanering, effektivisera processer och rutiner samt säkerställa att enheten håller en hög servicenivå i alla lägen och har ett bra samarbete med övriga enheter på sjukhuset. Vid behov är du själv aktiv i driften.

Du ingår i sjukhusets ledningsgrupp och rapporterar till sjukhusets VD. Du stöttar VD och verksamhetschef med administrativa och praktiska uppgifter såsom att skriva protokoll och samordna sjukhusgemensamma aktiviteter exempelvis utvecklingsdagar, introduktionsdagar, julklappar, inköp av luncher etc.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är en trygg ledare med ett par års erfarenhet av en ledande position, gärna inom reception, växel eller administration. Du är en duktig administratör och har goda datakunskaper. Flerårig erfarenhet inom reception, administration eller som medicinsk sekreterare är önskvärt likväl som eftergymnasial utbildning inom service eller administration.

Den här rollen passar dig med en naturlig känsla för service och struktur samtidigt som du är kommunikativ och uppskattar samarbete. Du har ett helhetsperspektiv, kan tänka strategiskt och ser nyttan av samarbete mellan olika avdelningar och enheter. Eftersom det är en bred roll med varierande uppgifter ställer det krav på hög flexibilitet och god anpassningsförmåga.

I rollen som chef och ledare ser vi att du är närvarande i ditt ledarskap och visar riktning. Du coachar och stöttar ditt team, vilket ger möjligheter för andra att utvecklas och växa i sina roller. Att bygga tillit, främja samarbete och vara modig ser vi som viktiga ledaregenskaper på Capio.

 

Vi intervjuer löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!

Capio – Nordens största privata vårdgivare
Capios vision är att förbättra hälsan för människor varje dag. Vi vill göra skillnad för våra patienter genom att se, lyssna och finnas här – idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. I vårt dagliga arbete jobbar vi utifrån våra värderingar: Quality, Empowerment, Innovation och Social responsibility. De hjälper oss att uppfylla vårt patientlöfte om att vara en pålitlig partner – närvarande och nytänkande. Tillsammans förbättrar vi folkhälsan – en individ i taget!


Capio erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. Våra patienter kan även få hjälp via våra digitala tjänster. Capio är sedan 2018 en del av Ramsay Santé - en ledande vårdgivare med 36 000 medarbetare i fem länder. För mer information, besök https://capio.se/.


Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capio Lundby Specialistsjukhus
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024