OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Receptionschef
First Hotel Brommaplan söker en driven och engagerad Receptionschef som vill vara med och utveckla vårt hotell till att bli västra Stockholms bästa affärshotell. Hotellet öppnade 1957 under namnet Flyghotellet och har sedan dess blivit ett välkänt landmärke. Med 68 rum och ett konferensrum, perfekt beläget 200 meter från Brommaplans tunnelbanestation, erbjuder vi en utmärkt bas för att utforska Stockholm. År 2018 fick hotellet utmärkelsen Franchise Hotel of the Year inom First Hotels.
Vem är du?
Vi söker dig som vill arbeta på en arbetsplats där ditt engagemang gör skillnad. Du trivs med att ta ansvar och har en naturlig förmåga att utveckla dina kollegor. Du tycker om att skapa en arbetsmiljö där alla jobbar mot gemensamma mål och där sammanhållningen är stark.
I vår hotellverksamhet är det viktigt att vara mångsidig. En dag kan du hjälpa till med praktiska uppgifter som att sopa grus utanför entrén, och nästa dag deltar lämnar du in anbud för en upphandling. Du är ansvarsfull, nyfiken och flexibel. God service och hög kvalitet är en självklarhet för dig. Som person är du noggrann, prestigelös, intresserad, positiv och effektiv.
Tidigare erfarenhet från en liknande roll inom hotellbranschen med personalansvar är ett krav alternativt lång erfarenhet från hotellreceptionen.
Dina egenskaper:
Stark förståelse och passion för hotellbranschen.
Social och tycker om att småprata med gäster och kollegor, och att göra någons dag lite bättre.
Driven, strukturerad och ordningsam.
Erfarenhet av relevanta system är ett krav. Meriterande är tidigare erfarenhet av våra system: PMS: Rover Stayntouch, CRS: Travelclick samt RMS: Duetto.
För lönehantering och schemaläggning använder vi Personalkollen.
Arbetsuppgifter:
Leda, engagera och motivera receptionsteamet, samt utveckla rutiner och checklistor.
Aktivt delta i receptionens dagliga arbete och ansvara för schemaläggning, med 3-5 pass i veckan i receptionen beroende på behov.
Genomföra brandsäkerhetsronder.
Hantera bokningsförfrågningar och kundbearbetning i samarbete med central försäljningsavdelning.
Samarbeta med housekeeping och frukostansvarige för att säkerställa högsta möjliga servicenivå.
Ansvara för kontroll av kundreskontra, provisionsavstämning och andra ekonomiska funktioner.
Utveckla och förbättra hotellet genom att delta i renoveringsplaner och driva förbättringsambitioner.
Ansvarsområden:
Operativt receptionsarbete.
Revenue management, säkerställa korrekt prissättning och optimera intäkter via rätt kanaler.
Försäljning i samarbete med central försäljningsavdelning, förhandling av avtalspriser och prissättning av gruppförfrågningar.
Arbetstider:
Arbetstiderna är främst förmiddagspass vardagar (06-14) men helger kan förekomma vid behov. Du arbetar 3-5 pass i veckan i receptionen beroende på behov.
Startdatum: Enligt överenskommelse.
Om du är redo för en ny utmaning och vill vara med och forma framtiden för First Hotel Brommaplan, ser vi fram emot din ansökan!