Receptionschef till Krusenberg Herrgård

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med ett glatt team i vacker naturskön miljö utanför Uppsala? Ansök nu och bli en del av oss på Krusenberg Herrgård! Vår vackra herrgård är belägen strax utanför Uppsala, en plats där historiens vingslag ständigt är närvarande. Här njuter du av den vackra huvudbyggnaden med anor från 1600-talet, sagolika matsalar, en pampig grönskande trädgård, matupplevelser och avkoppling.
Om rollenSom Receptionschef på Krusenberg Herrgård får du en central roll i att säkerställa att våra gäster får en förstklassig upplevelse från ankomst till avfärd. Du kommer att ha personalansvar för både reception- och nattpersonal, samt ansvara för schemaläggning och rutiner som främjar ett smidigt och professionellt arbete i receptionen. Din närmsta chef är hotellchef Johanna Karlsson, och du blir en viktig del av teamet som arbetar för att uppnå våra kvalitets- och försäljningsmål.
Dina dagliga arbetsuppgifter inkluderar att leda arbetet i receptionen, där du själv deltar aktivt i allt från in- och utcheckning av gäster, att ta emot konferensgrupper, svara på telefon och e-post, hantera bokningar samt kontrollera kassarapporter. Du förväntas även aktivt driva merförsäljning och bidra till att utveckla verksamheten.
Din profilVi söker dig som har gedigen erfarenhet från liknande verksamhet, gärna med både konferens- och privatmarknad, och som tidigare haft en ledarroll. Du har goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt erfarenhet av att arbeta i bokningssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av bokningssystemet Spectra och har god teknikvana. Körkort och tillgång till bil är ett krav.
Som person är du lösningsorienterad, serviceinriktad och lyhörd för gästernas behov. Du är en ödmjuk ledare som gillar att ta ansvar och vill vara med och utveckla verksamheten. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har ett öga för detaljer. På Krusenberg Herrgård arbetar vi tätt över avdelningsgränserna, och vi söker därför någon som är prestigelös och som inte tvekar att rycka in där det behövsVi erbjuder dig
· En arbetsplats med flexibla arbetstider och ett gott samarbete
· Ett värderingsstyrt företag där vi aktivt arbetar med ledarskap på alla nivåer
· Möjlighet till personlig utveckling genom utbildningar och möjlighet att byta tjänst inom företaget
· En trygg arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner för alla anställda
· Vi erbjuder våra tillsvidareanställda subventionerad massage på arbetsplatsen varannan vecka och förmånliga rabatter på våra hotelldestinationer.
AnsökanTjänsten är på heltid (40 timmar/vecka) och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår Hotellchef Johanna Karlsson på johanna.karlsson@sabis.se
Välkommen med din ansökan! Besök gärna vår hemsida www.sabis.se för att läsa mer om oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Hotellchef Patrick Högberg

Hotellchef Patrik Högberg
073-373 01 99
Hotellchef Hanna Åkerström
070-589 55 25

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sabis AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2024
  • Ansök senast: 18 oktober 2024

Besöksadress

Östgötagatan 100
None

Postadress

BOX 11089
STOCKHOLM, 10061

Liknande jobb


14 november 2024

Receptionschef

Receptionschef

23 oktober 2024