OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett ägarlett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden: SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANGER & FM med 25 uppdrag inom contract services samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och två dagkonferensanläggningar. Vi omsätter drygt 1 miljard SEK och företaget har idag runt 600 medarbetare. Sabis blev utsedd till Sveriges 6:e bästa arbetsgivare i Universums undersökning 2018. För mer information besök: www.sabis.se
I juli öppnar vi nya ombyggda Smådalarö Gård Hotell & Spa som med sina totalt 10.000 kvm blir Sabis nya flaggskepp. Med 118 hotellrum, konferens- och eventlokaler och restauranger samt 2000 kvm spa och wellness. Vårt mål är högt – att skapa Sveriges ledande destination för aktivitet och avkoppling!
Om rollen
I din roll som Receptionschef arbetar du främst operativt i receptionen i kombination med ett personalansvar. Du leder det dagliga arbetet och coachar dina medarbetare för att kunna erbjuda och sälja en kundupplevelse i världsklass! Ambitionen är att skapa en destination där kunden erbjuds en totalupplevelse med en stor spaanläggning, restaurang, golfbana, flertalet paddelbanor, tennisbana och båtbrygga på en av skärgårdens finaste platser, Dalarö! Du är också med och bidrar till en helhetsupplevelse på hotellet i övrigt genom att hålla rent och snyggt och vara behjälplig där det behövs. Exempel på arbetsuppgifter är; in- och utcheckning av gästerna, schemaläggning, inventering, försäljning och kvalitetssäkring, rekrytering i samarbete med Hotellchef.
Ständig utveckling är viktigt för oss på Sabis och därför behöver du som Receptionschef alltid arbeta för att skapa en bättre kundupplevelse för dina gäster. Tjänsten rapporterar till Hotellchef.
Ledare inom Sabis har förmåga att:
Vara förebild
Visa vägen
Involvera & Engagera
Leverera resultat
Vi erbjuder
En nyckelposition i den största satsningen i Sabis historia! Möjlighet att skapa och driva Sveriges ledande destination. Sabis är ett stabilt familjeföretag där vi arbetar mot en ambitiös vision och tydliga mål. Med en platt organisation där vi har nära till beslut skapar vi ett starkt fokus på kunden. Kulturen präglas av utvecklingsvilja, frihet under ansvar, samarbete, kommunikation och glädje! Vi är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal.
Din profil
Krav för tjänsten:
• Du har dokumenterad erfarenhet från tidigare tjänst som Receptionschef inom hotell
• Du är ett riktigt kundproffs och ger service i alla lägen på ett professionellt sätt
• Tidigare erfarenhet av budget- och resultatansvar med stort sälj och kundfokus i ditt arbete
• Mycket goda ledaregenskaper och brinner för att utveckla samt coacha dina medarbetare
• Du har kunskap om och erfarenhet av schemaläggning
• Körkort med tillgång till bil
Meriterande:
• Kunskap i administrativa system såsom Spectra, Quinyx, WaiterAid, BRP
• Tidigare erfarenhet av hotellöppning
• Arbetat på en destination
Som person ser vi att du är:
• En kommunikativ relationsbyggare som uppmuntrar till samarbete
• Du är kreativ, jobbar proaktivt och har en förmåga att se helheten såväl som detaljer
• Du tar stort ansvar samt är prestigelös och flexibel i ditt arbete
• Du arbetar strukturerat och är organiserad samtidigt som du har en förmåga att jobba bra under press och i högt tempo
• Du sätter ett lika stort värde i ditt bemötande mot gästen som mot dina kollegor.
Ansökan
Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du specifika frågor kring tjänsten - kontakta Hotellchef Åse Sinnby, ase.sinnby@sabis.se. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med rekryteringsföretag. Varmt välkommen med din ansökan!
Läs mer på www.smadalarogard.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Karlsson