Receptionschef till Scandic Triangeln

Arbetsbeskrivning

Scandic är den största hotelloperatören i Norden med ett nätverk av omkring 280 hotell i sex länder, fördelat på cirka 58 000 hotellrum i drift och under utveckling. Varje dag arbetar över 15 000 medarbetare med ett enda mål i åtanke: att skapa bra hotellupplevelser som gör att våra gäster vill komma tillbaka. Scandic Triangeln ligger mitt i Malmös puls med shopping, nöjen och kultur precis utanför dörren. Här finns 221 hotellrum och 18 möteslokaler för konferens, event eller fest för upp till 450 personer.
Triangeln Restaurant & Lounge är en bar och restaurang med hög klass och lokal förankring.

Nu söker vi en receptionschef till Scandic Triangeln

Ditt uppdrag
På Scandic arbetar alla tillsammans för att skapa en gästupplevelse i världsklass under gästens hela vistelse. Som receptionschef är du den som motiverar, driver, utvecklar och engagerar alla i teamet att ta ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med din kompetens, som vi överträffar gästens förväntningar och vi får även väldigt roligt på jobbet!

Rollen som receptionschef
I rollen som receptionschef ansvarar du för Front of House där du har det övergripande ansvaret för att våra gäster får service i världsklass, från incheck till utcheck. Det innebär att du och ditt team säkerställer att gästen alltid är i fokus.

Din profil
Du ser positivt på förändringar och har förmågan att leda andra genom dem. Du är flexibel och har lätt att se lösningar och att skapa relationer. Du är en ledare, som ser det som självklart att vara närvarande på olika tider och dagar samt har ett helhetsperspektiv i allt du gör. Du ser till nyttan av samarbete, att ge regelbunden feedback och är kommunikativ i din ledarstil. Du planerar din tid och jobbar målmedvetet mot kort- och långsiktiga mål. Som chef hos oss är du dessutom modig, prestigelös och står för Scandics värderingar!

Din bakgrund
Du har relevant utbildning samt flera års erfarenhet från liknande tjänster. Du har god administrativ förmåga, erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning samt god vana att arbeta i olika systemstöd. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Tjänsten är en 100% tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Låter detta som du?
Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering och Executive Search. För ytterligare information vänligen kontakta Pauline Berndtsson, 0739-60 80 31.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Larson

Tina Tropp Jerresand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pointpeople
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2023
  • Ansök senast: 27 juli 2023

Besöksadress

Grev Turegatan 20
None

Postadress

Grev Turegatan 20
Stockholm, 11446

Liknande jobb


14 november 2024

Receptionschef

Receptionschef

23 oktober 2024