Receptionschef till STF Göteborg City!

Arbetsbeskrivning

Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Föreningen har cirka 255 000 medlemmar och ungefär 350 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger ut medlemstidningen Turist. Helårsanställda är cirka 250 och STF omsätter ungefär 330 miljoner kronor.

Läs mer om STF och upptäck Sverige på www.svenskaturistforeningen.se/ eller www.facebook.com/svenskaturistforeningen

Vill du vara med och göra STF Göteborg City - till Göteborgs attraktivaste hotell och vandrarhem?


STF Göteborg City är ett basläger för storstadens upptäckare, mitt i centrala Göteborg. Här finner man sin egen vrå att hämta sig mellan äventyren på stan; ett trivsamt, kompakt boende med skön säng, egen toa och dusch. För att äta eller umgås finns lobbyn med enklare förtäring, ett gästkök och till och med en flammande lägereld där alla kan samlas och utbyta historier. I lobbyn finns också ett klotterplank med initierade, personliga tips om allt vad staden har att erbjuda. Som kombinerat hotell och vandrarhem passar STF Göteborg City den som söker ett trivsamt, upplevelsenära boende till ett vettigt pris.

Har du erfarenhet av receptionsarbete i ledande befattning men söker nya utmaningar? Är du en spindel i nätet, social och tycker om att överträffa gästers förväntningar? Delar du våra värdeord omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad? Till vårt hotell och vandrarhem mitt i Göteborg City söker vi nu en receptionschef!

I arbetsuppgifterna ingår:

Tjänsten innebär övergripande att i driften leda och fördela arbetet för receptionen, bokningen och lobbyverksamheten. Det ingår även planering av städ och utveckling av såväl den som av anläggningen i stort. Arbetet är främst en driftstjänst där du är direkt delaktig och schemalagd i driften med ansvar för bokning, incheckning, utcheckning, försäljning med mera men det innebär även administrativa ansvarsområden. En viktig del innebär även att vara ansvarig för anläggningen i platschefs frånvaro.

Tjänsten som Receptionschef ställer krav på såväl personliga förmågor som sociala färdigheter och ledarskap. Du ska aktivt arbeta för att  sätta försäljning- och servicemål i receptionen och se till att koncept och rutiner efterföljs och för att höja lägstanivån. Tjänsten kräver mod att agera efter egen övertygelse och förmåga att självständigt planera, genomföra och utvärdera arbetet mot uppsatta resultat och mål. Administrationen som tillkommer kan handla om löpande resultatuppföljning, budgetarbete, personaladministration som exempelvis schemaläggning samt lönerapportering.

Arbetet sker också utifrån gästers eller medarbetares behov och förutsättningar. Hög grad av servicekänsla inför gäst och stora kunskaper om personalledning är därför ett måste. Receptionschefen är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar goda kontakter och underhåller relationer såväl internt inom STF som externt. Vi vill att du ska efterfölja och vara en STF ambassadörer som agerar efter STFs värdeord.

Viktiga forum är styrgruppsmöten, driftsmöten, säkerhet, personal och fackliga relationer. 

Vem är du?


* Tidigare erfarenheter av receptionsarbete i ledande befattning, minst 5 års yrkesvana inom hotell.
* Har hög arbetskapacitet och tar egna initiativ till gästfokuserade lösningar.
* Goda kunskaper i svenska och engelska i språk och skrift.
* God systemvana.
* Relevant eftergymnasial Hotellutbildning.

Meriterande är:


* Tidigare erfarenhet av bokningssystemet Fidelio.
* Tidigare internationell hotellerfarenhet.
* Kunskap i systematist brandskyddsarbete.

Som person är du:


* En skicklig kommunikatör, både till medarbetare och gäst.
* Du är social och tycker om att serva våra gäster till 100 %.
* Engagerad i arbetet och ser hela flöden.
* Hög grad av flexibilitet.
* Ser möjligheter i förändringar.

Våra värdeord som vi vill att du delar:


*
Omtänksamma - Vi tar hand om våra medlemmar. Vi får våra gäster att känna sig välkomna. Vi gillar att ta hand om människor och värna om natur- och kulturmiljöer.


*
Engagerade - Vi tror på det vi gör. Det syns i vår kommunikation och hos våra representanter. Och smittar av sig på människor runt omkring!


*
Nyfikna - Vi vill veta mer om vår omgivning och vi letar alltid efter nya upptäckter. Om historia och kuriosa, om utflyktsmål eller nya sätt att turista.


*
Professionella - Vi har rätt kunskaper för våra uppdrag. vi vet hur man påverkar, hur man tar hand om medlemmar och gäster och hur man tar sig fram säkert på äventyret.


*
Äkta - Med en genuin kärlek för vad vi gör och erbjuder.



Om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid, 100 % och du är en del av hotellets styrgrupp. Det är varierande arbetstid inklusive kvällar och helger. Receptionschef rapporterar till Platschef. Tillträde enligt överenskommelse. Villkor regleras enligt kollektivavtal mellan Visita och Unionen.

Vill du bli vår nya kollega? Vi hanterar ansökningar löpande så sök snarast, dock senast den 17:e augusti 2015.


Kontaktperson:


Fredrik Kihlberg, Platschef, fredrik.kihlberg@stfturist.se


Läs mer om Göteborg City på www.svenskaturistforeningen.se

Sammanfattning

Liknande jobb


14 november 2024