OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ONYX Hotel – det personliga hotellet i centrala Göteborg nära Avenyn, Scandinavium/Svenska mässan och Liseberg.
I ett vackert stenhus endast några minuters promenad från centrum hittar ni Hotell Onyxen, ett mysigt hotellalternativ som passar både affärs- och fritidsresenärer.
Vi har 35 rum som alla är unikt och smakfullt inredda med en genomtänkt blandning av ljus, konst och material. Här erbjuds allt från enkelrum till rum med 4-5 bäddar. Att bo hos oss innebär att man startar dagen i centrala Göteborg med Scandinavium, Svenska Mässan och Göteborg Conference Center tvärs över gatan och Avenyn, Liseberg och Ullevi inom bekvämt promenadavstånd.
ONYX Hotel är ett litet hotell med stora ambitioner. Vi söker dig som brinner för service och vill vara med på en spännande resa med ett hotell i utveckling. Vår receptionen är hotellets hjärta och vi söker dig som vill vara med oss i arbetet med att skapa hotellupplevelser utöver det vanliga för alla våra gäster.
I vår reception söker vi dig som gillar möten med människor, är initiativtagande, flexibel, ansvarsfull, självständig, utåtriktad och som har en hög arbetsmoral och känsla för service. Du tycker om att hitta och göra det lilla extra till våra gäster. Du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift och du är en glad och positiv person. I rollen som receptionist hos oss är det viktigt att man kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt, är stresstålig, mycket noggrann och tar stort ansvar för sitt arbete.
Vi kräver att du:
• Har erfarenhet av servicebranschen, gärna inom hotell.
• Har en genuin känsla för service och förstår vikten av att alltid prestera på topp!
• Har ett öga för detaljer och fingertoppskänsla.
• Har en positiv attityd och ställer höga krav på dig själv.
• Är initiativtagande och har en förmåga att lösa problem innan de uppstår.
• Har B-körkort och är bekväm med att köra i trånga utrymmen och under stressiga förhållanden
• Talar och skriver flytande på såväl svenska som engelska.
Meriterande:
• Erfarenhet av Hotellbokningssystem, specifikt HotSoft.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Arbetsuppgifter består av bokning, incheckning respektive utcheckning av gäster, frukostansvar, kassahantering och städning.
Vi är ett tajt team med familjekänsla. Hos oss får du ett omväxlande och roligt jobb. Arbetstiderna varierar mellan dag- och kvällstid, vardagar och helger.
Timlön enligt kollektivavtal.
Låter det intressant? Vi välkomnar varmt alla ansökningar som innehåller personligt brev (vi vill lära känna Dig en smula), foto (så att vi känner igen Dig) samt CV (vi vill veta vad Du har gjort).