Recovery Agent till Sergel Kredittjänster

Arbetsbeskrivning

Creating opportunities for people and businesses
På Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap & delat ansvar gentemot våra uppdragsgivare som genererar långsiktiga & lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt bibehålla en kultur där våra medarbetare kan utvecklas tillsammans med företaget och ha roligt med sina kollegor på vägen.

Vill du fördjupa dig i inkassoprocessen? Vi söker just nu någon som vill utmanas och nå nya nivåer i tjänsten som Recovery Agent. Startdatum enligt överenskommelse. 

Teamet & Tjänsten
Recovery har ett stort fokus på att hitta långsiktiga och hållbara ekonomiska lösningar som leder till skuldfrihet. Med en mycket god serviceanda och samarbetsförmåga jobbar teamet tillsammans för att hela tiden utvecklas framåt och nå uppsatta mål. Teamet strävar efter att optimera inkassering genom att hitta hållbara betalningslösningar för våra gäldenärer.
I tjänsten som Recovery Agent kommer du att arbeta målfokuserat med återvinning av äldre fodringar i efterbevakning samt vara delaktig i att effektivisera och öka kvalitén i våra processer.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Besvara inkommande samtal och mejl avseende bevakningsärenden samt kreditupplysningar för privat och företag
Handlägga kompletteringar till Kronofogden
Handlägga fastighetsutmätningar
Handlägga övriga administrativa uppgifter på teamet så som t.ex. post, utskrifter, preskription, avlidna, kundmedelanden e.tc.

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen ser vi att du kommer in med en bra energi, har en stark känsla för kvalité och är en duktig problemlösare. Med ett stort fokus på affärsmässighet och effektivitet ser vi att du tar dig an rollen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt. Du ska ha lätt för att samarbeta med ditt team, vara lyhörd för din omgivning och ha en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Vi ser att du har en positiv inställning till förändring och har modet att komma med egna idéer och ha förmågan att verkställa dessa. 

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap inom inkasso samt våra inkassostödsystem och SOL
Mycket god system- och datorvana
Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska

Känner du igen dig? Ansök nu! Sista ansökningsdatum är 29 mars. Vi kommer att träffa kandidater löpande därmed kan tjänsten tillsättas tidigare.
Denna tjänst utlyses endast internt. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med rekryterande chef alexandra.jonasson@sergel.comeller rekryteringsansvarig anna.hedin@sergel.com. 

Vi ser fram emot att höra från dig!

Nästa steg efter inskickad ansökan
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Sergel Kredittjänster valt att jobba med arbetspsykologiska tester i våra urvalsprocesser. Vi använder tester som en del i rekryteringen för att vi vet att verktyg som MAP och Matrigma gör urvalsprocesser mer träffsäkrare och rättvisare för de som söker den utlyste tjänsten. Alla personer bedöms alltså på samma sätt och vi kan vara säkra på att inte förfördela någon och enbart bedöma det som är relevant. Har du tidigare genomfört dessa tester kan du återanvända samma resultat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sergel Kredittjänster
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024