OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vi är ett nystartat rekryterings- och bemanningsföretag med kraftiga expansionsplaner de kommande åren. Under de kommande åren kommer vi etablera oss med flera nya delar av verksamheten i olika delar av landet. Samtliga som är verksamma i bolaget idag har en lång erfarenhet av näringslivet och ett väletablerat nätverk i Sverige. Vårt fokus är tjänstemannasektorn och kulturen präglas av ett högt tempo, tävlingar, fin sammanhållning och välmående
Om tjänsten
I rollen som rekryterare driver du rekryteringsprocesser för företagets kunder samtidigt som du agerar expert mot kund genom att vara insiktsdriven, rådgivande och utmanande. Du tar vid kundkontakten vid signerat avtal, därefter äger och driver du processerna framåt i nära kontakt med säljaren och kunden.
Då företaget har en kraftig tillväxtresa framför sig finns det möjlighet att så småningom specialisera sig på ett önskat kompetensområde. Du kommer att spela en viktig roll för företaget och goda utvecklingsmöjligheter finns för rätt person. I rollen kan du kliva in som antingen anställd eller via eget bolag.
Din profil
- Minst 3 års erfarenhet av att självständigt driva rekryteringsprocesser
- Erfarenhet av arbete där du haft kundkontakt, exempelvis försäljning
- B-körkort
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Eftergymnasial utbildning är meriterande
- Erfarenhet av arbete inom rekryterings- och bemanningsbranschen är meriterande
Som person är du självgående, prestationsorienterad och relationsskapande. Då rollen som rekryterare innebär att du har mycket kontakt med företagets kunder är det viktigt att du är affärsmässig och har en god förmåga att sätta dig in i nya verksamheter och roller. Då företaget är nystartat kommer det ske förändringar i organisationen, därför ser vi att du är flexibel och anpassningsbar.