OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du om att tänka nytt? Har du tillräckligt mod för att satsa och är du samtidigt prestigelös nog för att misslyckas? Kan du, precis som vi se, att den traditionella rekryteringsprocessen inte längre enbart är vägen fram? Då har vi jobbet för dig! Vi fortsätter att växa och ser nya möjligheter genom att utöka vår HR-organisation med ytterligare en rekryteringsspecialist.
Tjänsten
Som Recruitment Specialist kommer du att konsultera och stödja våra linjeledare på Sector Alarm i hela rekryteringsprocessen. Det innebär att du kommer utföra en kandidatprofil, konsultera vid val av tillvägagångssätt för annons, SoMe kampanjer eller search via LinkedIn. Du bistår som rekryterare med analys, urval, telefonintervju, intervju, tester, case/arbetsprov, referenstagning och slutligen uppföljning.
Dina kunder/beställare är interna ledare och du jobbar proaktivt med att förse dem med rätt kompetens genom olika rekryteringskanaler och nätverk. Vi rekryterar främst till roller som installatörer på nationell nivå, larmoperatörer, innesäljare, administrativ- och servicepersonal samt ledarroller till ovan nämnda delar i företaget. I vårt rekryteringsteam idag, bestående av tre kollegor, har vi workshops en gång i månaden där vi utmanar varandra och våra processer för att ständigt förbättra oss i vår roll.
Vem du är
Du har dokumenterad erfarenhet och kompetens för att arbeta i alla delar av rekryteringsprocessen och du trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. För att passa in i vårt team bör du ha ett stort intresse för rekrytering och genom ett helhjärtat engagemang vara en god representant för Sector Alarm. Du är självständig, noggrann och utåtriktad. Vi ser också att du är orädd och gillar utmaningar. Du strävar efter att ge förstklassig support och samtidigt utmana våra rekryterande ledare. Att alltid lämna ett bra arbete efter dig är en självklarhet. Är du certifierad eller har erfarenhet från att arbeta med tester/assessments vid rekrytering är det starkt meriterande.
Vi är ett internationellt företag och förutsätter att du har goda kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt. Tjänsten kräver givetvis att du är prickfri i rikspolisstyrelsens belastningsregister eftersom vi arbetar inom säkerhetsbranschen.
Vad vi erbjuder
Sector Alarm har som långsiktigt mål att bli det ledande företaget för trygghetslösningar i Europa. Vardagen präglas av hög puls, en positiv kultur och engagerade medarbetare med hög arbetsglädje. I fina lokaler, mitt i Göteborg, kommer du att vara en del av ett härligt gäng med ett stort intresse rekrytering och HR. Våra värderingar – Kundorienterad, Förbättringsvillig, Målmedveten och Pålitlig genomsyrar hela vår verksamhet. Vi är ett företag under tillväxt och blivit utnämnda till Karriärföretag för sjätte året i rad. Du kommer också att få möjlighet att ha samarbeten på internationell nivå inom HR-koncern.
Ansökan
Vänligen ansök genom att sända in ditt CV, men istället för ett personligt brev önskar vi att du svarar på följande fråga: I en rekryteringsprocess, från start till mål, vilken del (om du enbart fick välja en) anser du är den viktigaste? Motivera ditt svar. Senaste ansökningsdag är den 10/6. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Karin Ardbo, karin.ardbo@sectoralarm.se, 072-988 94 28.