Recruitment assistant med fokus på search

Arbetsbeskrivning

Är du en nyutexaminerad personalvetare som vill starta karriären inom rekrytering på ett av Sveriges ledande bolag inom IT-bemanning? Vi på Centric Linköping behöver förstärkning till vårt rekryteringsteam med placering på kontoret i Centrala Linköping.

Du kommer att bli en del av vårt Sverige-team av konsultchefer/rekryterare på totalt 18 personer och ingå i ett mindre team på totalt 3 personer med stark gemenskap och laganda. Som person är det viktigt att du är serviceinriktad, positiv, driven och har lätt för att knyta nya kontakter. Du trivs med mål- och resultatfokus och du har ett uthålligt, metodiskt och strukturerat arbetssätt. Din personkännedom är god och du motiveras av att arbeta i en föränderlig och dynamisk miljö.

Arbetsuppgifter
Som Recruitment assistant på Centric blir du en del av ett mindre team med stort affärstänk som värdesätter engagemang, framåtanda och som är riktigt vassa på att söka upp nya talanger! Du får möjlighet till ett verksamhetsnära arbete där du kommer att ansvara för inflödet av kandidater mot en av våra divisioner inom produktutveckling. Fokus ligger på search och inbokning av intervjuer, där du i ditt dagliga arbete stöttar våra konsultchefer i deras rekryteringsprocesser genom att öka kandidatinflödet. Detta innebär att du målmedvetet använder dig av externa och interna kanaler för att hitta personer med rätt profil till Centric.

Din profil och kvalifikationen
Du har en kandidat- eller masterexamen inom personal och brinner för rekrytering. Då arbetet kommer innebära att kreativt hitta nya vägar för att nå kandidater är det meriterande om du har erfarenhet från rekrytering eller sälj från ett extrajobb, kandidat- eller masteruppsats eller liknande.

Du talar och skriver flytande svenska och engelska och har goda kunskaper i Officepaketet.

Tjänstens omfattning är på 100% med start omgående. Ansökningar behandlas löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Skicka därför in din ansökan redan idag om du tror denna tjänst kan passa dig. Vi ser fram emot din ansökan.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig tillgång till kontinuerlig kompetensutveckling tillsammans med ett roligt gäng med mycket värme och humor. Vi sitter i ljusa och trevliga lokaler mitt i stan, med goda kommunikationsmöjligheter via buss och tåg.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Mikael Fjellström på tfn: 0734-159370 eller mikael.fjellstrom@centric.eu.

Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.

Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister, förmedling av specialister, rekrytering och outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in, anställa eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, rekrytering, rekryteringsassistent, recruitment, recruitment assistent, HR, Linköping.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
  • Publicerat: 3 januari 2017

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024