Recruitment Assistant till välkänt företag i Karlskoga!

Recruitment Assistant till välkänt företag i Karlskoga!

Arbetsbeskrivning

Är du kreativ och serviceinriktad med akademisk HR-utbildning? Då kan detta vara något för dig! Just nu söker vi nämligen en Recruitment Assistant för konsultuppdrag hos vår globala och attraktiva kund i Karlskoga! Uppdraget förväntas starta i april för att pågå till årsskiftet. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Recruitment Assistant kommer du stödja företagets rekryteringsspecialister med olika uppgifter. Detta är en ny roll inom organisationen så du kommer ha möjlighet att vara med i utformningen av denna roll internt.

I rollen ansvarar du bland annat för att skriva annonser, genomföra screening och urval, ringa referenssamtal etc. Kontinuerliga förbättringar är nyckeln till framgång för vår kund och du kommer spela en viktig roll i olika projekt och aktiviteter.

Du kommer tillhöra avdelningen Career Center som ansvarar för både interna och externa rekryteringar i Sverige. Din närmsta chef sitter i Stockholm och du kommer vara placerad i Karlskoga.

Vem är du?
Vi söker dig som är kreativ och serviceinriktad. Du har utmärkt kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift och vi tror att du är strukturerad i ditt sätt att arbeta samt flexibel. I denna roll behöver du ha förmåga att arbeta självständigt likväl som i grupp. Vidare ser vi gärna att du har en akademisk HR-utbildning, antingen nyexaminerad eller 1-2 års erfarenhet.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 9 mars 2020

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024