OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Nordic Nest arbetar engagerat med att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail.
Vårt People & Performance team har som mission att skapa en medarbetarresa i världsklass, och nu finns en fantastiskt rolig möjlighet att bli en del av vårt gäng.
Vi laddar för högsäsong och kommer att utöka våra avdelningar inom operations till hösten med ett stort antal nya, engagerade stjärnor. Därför söker vi nu två Recruitment Assistents som kommer att arbeta med rekryteringsprocessen och ha en mycket viktig uppgift i att säkerställa vår bemanning.
Om rollen;
Som Recruitment Assistent kommer du att arbeta med alla delar av rekryteringsprocessen, från cv-granskning och urval till intervju och anställning. Du kommer ha ett nära samarbete med våra avdelningar internt samtidigt som du arbetar engagerat för att skapa världens bästa kandidatupplevelse.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara;
CV-granskning och urval
Telefonintervjuer, uppdatering och återkoppling av kandidater
Referenstagning
Administrera anställningsuppgifter och avtal
Marknadsföra oss som arbetsgivare genom externa kontaktytor
Detta är ett fantastiskt roligt uppdrag där du får möjlighet att vara Nordic Nests ansikte utåt när vi anställer nya kollegor till vårt team. Dina dagar kommer präglas av tempo, snabba beslut, härliga kollegor och en hög och energinivå där du kommer ha ett viktigt uppdrag genom att skapa förutsättningar för oss att nå våra mål.
Om dig;
Vi tror att du är nyexad från en universitetsutbildning inom HR, företagsekonomi eller likvärdigt. Du har ett utpräglat servicetänk och har tidigare arbetat inom roller som ställt krav på din förmåga att tänka lösningsorienterat med kunden i fokus. Har du tidigare arbetat inom bemanning eller rekrytering är det en fördel, dock inte ett krav. Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, då kommunikation kommer att ske på båda språken.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kommer representera oss som arbetsgivare och du är en självklart kulturbärare i hur du arbetar, agerar och kommunicerar såväl internt som externt. Vår värdegrund handlar om att vi är engagerade, ligger steget före, älskar att göra bra affärer och arbetar tillsammans. Vårt team är det bästa vi har och för att du ska lyckas i rollen är det en förutsättning att du trivs med att samarbeta nära med andra samt tänker både effektivt och kreativt.
Du trivs i en roll med mycket ansvar där du får arbeta med att planera, organisera och koordinera. Du har ett strukturerat och effektivt arbetssätt och är kvalitetsmedveten, men fastnar inte i detaljer.
Du motiveras av din egen utveckling och att skapa resultat, därför ser vi det som viktigt att du har ett eget driv och förmåga att ta initiativ. Vi har en företagskultur där vi strävar efter en bra mix mellan fart och kontroll, vilket innebär att vi vill att våra medarbetare ska våga testa komma med förslag och testa nya idéer i syfte att skapa bästa möjliga resultat samtidigt som vi håller ett högt tempo - det kommer bli fel ibland, det är okej.
Välkommen hem!
Tjänsten avser en visstidsanställning på heltid med omgående start och löper minst 4 månader med chans till förlängning. Rollen kommer att kombineras med att stundvis arbeta med att stötta upp med arbetsuppgifter på någon av våra andra avdelningar. Placering är på vårt kontor i Kalmar. Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor kring tjänsten välkomnas till Sandra Adamsson, Talent Acquisition Lead på mail sandra.adamsson@nordicnest.com
Vi ser fram emot din ansökan!