OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
A-hub öppnade i Linköping för drygt ett år sedan och har sedan dess haft en spännande och utvecklande tid som möjliggjort att vi vuxit både som personer och som företag. Under uppstarten har vi inlett flertalet stora kundsamarbeten, anställt över 20 konsulter samt genom direktrekrytering bidragit till att kandidater fått möjligheten att ta sig an nya utmaningar och växa i karriären hos våra kunder.
Vi har över 30 års gemensam erfarenhet från branschen och arbetsmarknaden i Östergötland. Tillsammans har vi haft modet att anta utmaningar med tilltro och samtidigt levererat med mycket goda resultat.
Vi är ett team som kantas av vår egen unika kultur av öppenhjärtlig omtanke, glädje och särskiljande kompetens. Vi är ett gäng som vågar utmana, både varandra och valda sanningar. Vi tror också att det är just det som tilltalar dig - att våga det andra räds och se styrkan i varje individs kraft! På bilden nedan syns hela vårt härliga interna team bestående av Sebastian Dejler, Cecilia Lindström, Love Fransson, Jesper Friström och Daniel Andersson.
Vi är nu på jakt efter vår nästa stjärna som vill utvecklas inom rekrytering i en deltids-roll som Recruitment & Consultant Manager Assistant. Perfekt för dig som studerar och vill ha ett extrajobb där du stöttar i rekryteringsprocessens alla delar.
OM TJÄNSTEN
A-hub Östergötland är en del av A-hub Group som består av sju lokala hubbar runt om i Sverige. Som Recruitment & Consultant Manager Assistent på A-hub kommer du att jobba med rekryteringsprocessens samtliga delar såsom exempelvis:
- Annonsskrivning/administration
- Search i interna och externa kanaler
- Granskning och urval av ansökningar
- Telefonavstämningar och intervjuer med kandidater
- Referenstagning
Du erbjuds stor flexibilitet och eget ansvar i rollen där vår ambition är att det ska passa din livssituation på bästa sätt i samband med dina studier. En riktlinje är att vi gärna ser att du har möjlighet att arbeta ca 16 timmar/vecka samt merparten av timmarna under kontorstid.
Cecilia har rollen som Recruitment & Consultant Manager Assistant idag!
I min roll som rekryteringsassistent lär jag mig nya saker hela tiden. Jag har alltid haft möjlighet till att utvecklas genom att få ta initiativ och få testa på alla delar i rekryteringsprocessen. Det som fått mig att trivas extra bra hos A-hub är den fina gemenskap vi har i teamet, detta gäng vill man gärna tillhöra!"
VEM ÄR DU?
- Du studerar relevant utbildning för tjänsten, exempelvis HR, beteendevetare eller motsvarande på universitet/högskola och har minst ett år kvar till examen.
- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
- Det är meriterande om du har tidigare relevant arbetslivserfarenhet exempelvis inom rekrytering/bemanning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser gärna att du är:
-
Självgående och ansvarstagande - du kan själv ta nödvändiga beslut och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
-
Resultatinriktad och ihärdig - Du triggas av en utmaning och ger inte upp i första steget!
-
Orädd - Du räds inte att kastas ut i nya områden och arbetsuppgifter.
-
Initiativtagande - Du är den som alltid tar action helt enkelt!
DU ERBJUDS
En spännande och utvecklande tjänst där du får möjligheten att vara en viktig del i bolagets tillväxt tillsammans med ett lag av erfarna och hungriga kollegor. Vi är en modern och nytänkande organisation med högt i tak, hög ambitionsnivå och en kultur som andas framåtanda och utveckling.
Vi erbjuder verktyg och förutsättningar för yrkesmässig och personlig utveckling då vi ser detta som en förutsättning för att kunna nå den absoluta toppen i branschen.
ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Cirka 16 timmar/vecka eller enligt överenskommelse
Placering: Linköping
Lön: Timbaserad